ساخت دستگاه "حضور در منزل"

دستگاه "حضور در منزل" علاوه بر تنظیم و بررسی روشن و خاموش بودن تمامی دستگاه های الکتریکی خانه، مسوولیت آبیاری گلها و هوا دهی به آکواریم ها را برعهده دارد.

 دستگاهی که قادر است برخی کارها را در غیاب فرد در منزل انجام دهد، به وسیله یک محقق ایرانی ساخته شد. احسان اعرابی سازنده دستگاه حضور در منزل گفت: این دستگاه جایگزین مناسبی برای افراد در زمان عدم حضور در منزل است.

وی در خصوص کارکرد این دستگاه توضیح داد: دستگاه حضور در منزل علاوه بر تنظیم و بررسی روشن و خاموش بودن تمامی دستگاه های الکتریکی خانه، مسوولیت آبیاری گلها و هوا دهی به آکواریم ها را برعهده دارد. وی یادآورشد: افراد می توانند با استفاده از این دستگاه تمامی نیازهای روزمره خانه را بدون حضور در منزل رفع و از هدر رفت آب و برق جلوگیری کنند.

اعرابی این دستگاه را قابل استفاده در تمامی خانه ها، دستگاه ها و ساختمان های اداری، کارخانجات و مدارس دانست و اظهار کرد: این دستگاه موجب صرفه جویی 32 درصدی در مصرف آب و برق شده و در صورت ورود افراد غیر مجاز برای سرقت از منزل به افراد اطلاع رسانی می کند.

مدیر عامل شرکت تعاونی دانش بنیان بهینه پویان، با بیان اینکه دستگاه حضور در منزل قابلیت بایگانی و ذخیره سازی اطلاعات به صورت طبقه بندی پیشرفته را دارد، گفت: دقت بالا در شمارش با استفاده از برنامه نویسی و مختصات در زمان محدود و دارای برد بالا برای دریافت اطلاعات عددی و ذخیره بر روی رایانه مرکزی از دیگر قابلیت های این دستگاه است.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه بعد از نصب سامانه و درج حسگرهای مادون قرمز بر روی چارچوب درب، فعال می شود و با ورود نفرات شروع به کار می کند و تعداد حاضران وارد شده به کلاس و اماکن معیار سنجش دستگاه می باشد و میزان روشنایی و نور رسانی محیط را به صورت بهینه و سنجیده تنظیم می کند.

۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۰۹
ایرنا |
اشتراک در