نسل جدید دوربین های امنیتی با قابلیت پیش بینی رفتار مجرمانه!

نسل جدید دوربین‌های امنیتی قادر خواهند بود با بررسی رفتارهای غیر طبیعی و اعلام هشدار بموقع به نیروهای امنیتی، از وقوع جرایم مختلف پیشگیری کنند.
محققان لابراتوار BRS نسل جدید دوربین‌های امنیتی طراحی کرده‌اند که با اتصال به سیستم رایانه ای و شناسایی رفتارهای غیر طبیعی می تواند مانع از وقوع اعمال مجرمانه شود. هر سیستم دارای حداکثر 22 دوربین است که می تواند بصورت لحظه‌ای تا 150 نفر را مورد بررسی قرار دهد.
این سیستم هوشمند دارای توانایی یادگیری لحظه‌ای از مشاهدات و ذخیره سازی رفتارهای مشکوک و غیرطبیعی جدید در حافظه دستگاه است. به گفته «جان فرازینی» مدیر لابراتوار BRS در طراحی این سیستم ‌ 11 فناوری مختلف بکار رفته است که دستگاه را قادر به یادگیری و شناسایی رفتارهای جدید می کند.
سیستم با استفاده از طیف وسیعی از پارامترهای موجود می تواند رفتارهای غیرطبیعی را شناسایی کرده و در مواقع اضطراری پیام هشداری به نیروهای امنیتی ارسال کند.  همچنین قابلیت دید در تاریکی از دیگر امکاناتی است که نیاز به نیروی انسانی را بطور چشمگیری کاهش می دهد.
نخستین نمونه از این سیستم هوشمند قرار است بزودی در 12 نقطه از ایستگاه متروی سانفرانسیسکو نصب شود و در مجموع 288 دوربین کار نظارت و بررسی رفتار مسافران را برعهده خواهند داشت.
۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۵۶
ایسنا |
اشتراک در