اختراع قیر جدید برای آسفالت بهتر

این قیر جدید علاوه بر افزایش 50 برابری مقاومت آسفالت در هر نوع شرایط آب و هوایی با ضریب نفوذهای مختلف سازگار است به گونه ای که با در برگیری درجه نفوذ بین 50 تا 90 می تواند در سردسیرترین نقطه و گرمسیرترین نقطه کشور استفاده شود .
محمد نژادیان فرد ، جوان مبتکر شیرازی ، ماده اصلاح کننده رشته ای را ساخت . به گفته رئیس بنیاد نخبگان فارس این ماده نوعی قیر است که علاوه بر افزایش 50 برابری مقاومت آسفالت در هر نوع شرایط آب و هوایی با ضریب نفوذهای مختلف سازگار است به گونه ای که با در برگیری درجه نفوذ بین 50 تا 90 می تواند در سردسیرترین نقطه و گرمسیرترین نقطه کشور استفاده شود .
خلفی نژاد ، کاهش مصرف قیر در تهیه آسفالت پلیمری ، کاهش 50 برابری شیار افتادگی آسفالت ، کاهش ضخامت آسفالت مورد استفاده در روکش جاده ها و خیابان ها و افزایش 3 برابری عمر آسفالت را از دیگر مزایای این نوع قیر اعلام کرد . این اختراع به شماره 39717 اواخر فروردین امسال در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است .
هم اکنون 80 هزار کیلومتر بزرگراه ، راه اصلی و فرعی در کشور وجود دارد که سالانه یک هزار و 200 میلیارد تومان معادل 6 درصد بودجه عمرانی کشور صرف نگهداری آنها می شود که استفاده از این ماده می تواند ، صرفه جویی بسیاری را در پی داشته باشد .
۲۴ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۱۷
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در