تولید برق با بخاری هوشمند

با روشن شدن بخاری و استفاده از انرژی گرمایی تولید شده با یک ترموکوپل مخصوص ، انرژی الکتریکی تولید می شود که در وسایل برقی خانگی کاربرد دارد.
دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی بخاری کم مصرف هوشمندی ابداع کرد که برق تولید می کند. طاهری مدیر کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادق قنبری دانش آموز پایه سوم هنرستان یاسوج با استفاده از یک منبع ذخیره ، مرکز فرمان و کنترل ، فن و سیستم سوخت رسانی ، بخاری هوشمند کم مصرفی طراحی کرد که 220 ولت برق تولید می کند.
این دانش آموز ، گفت: در این بخاری با استفاده از یک میکروکنترولر پس از گرم شدن و افزایش درجه حرارت به طور خودکار درجه تنظیم و دما ثابت نگه داشته می شود.  قنبری افزود: با روشن شدن بخاری و استفاده از انرژی گرمایی تولید شده با یک ترموکوپل مخصوص ، انرژی الکتریکی تولید می شود که در وسایل برقی خانگی کاربرد دارد.
این جوان مبتکر گفت: با استفاده از عمل مکش فن و میکروکنترولر هوای سرد اتاق به هوای گرم تبدیل می شود که نسبت به دیگر بخاری ها در مدت زمان کمتری دمای محیط را به میزان دلخواه می رساند.  قنبری گفت: تولید برق220 ولت ، تأمین برق خانه ، تنظیم خودکار بخاری و صرفه جویی در نصف زمان لازم برای گرم شدن اتاق نسبت به دیگر بخاری ها از مزایای این اختراع است.
 قنبری با ارائه این ابداع در پانزدهمین جشنواره علمی دانش آموزان ممتاز ، مبتکر و مخترع بسیجی سال 91 ، اصل رتبه سوم کشور را کسب کرد. بخاری هوشمند کم مصرف مولد برق به شماره 73465 در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید.
۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۴۴
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در