ساخت کلید فیوز هوشمند

این فیوزکلید کاربرد 2 گانه دارد چنانکه با برخورد اجسام سخت هنگام بروز حوادث طبیعی از جمله زمین لرزه یا سیل این فیوز برق را خودکار قطع می کند .
مصرف برق غیر قانونی با ساخت کلید فیوز هوشمند غیر ممکن شد . محمود اکبری مخترع آملی کلید فیوز هوشمند با 2 کاربرد ساخت . اکبری گفت: این فیوز کلید کاربرد 2 گانه دارد چنانکه با برخورد اجسام سخت هنگام بروز حوادث طبیعی از جمله زمین لرزه یا سیل این فیوز برق را خودکار قطع می کند .
او همچنین دیگر کاربرد این کلید فیوز هوشمند را جلوگیری از دست کاری مشترکان برای کمتر نشان دادن مصرف برق بیان کرد و گفت: با نصب این کلید فیوز اگر مشترکان درپوش کنتور برق را باز و یا بخواهند به هر روشی از جمله از کار انداختن چرخش نمراتور، کج کردن کنتور یا انشعاب گرفتن از پشت کنتور آنرا دستگاری کنند برق قطع می شود و مشترک باید برای تعویض قطعه سوخته به اداره برق مراجعه کند .
اکبری هزینه طراحی و ساخت کلید فیوز هوشمند را 100 هزار تومان بیان کرد و گفت: با انبوه سازی این قطعه وزارت نیرو می تواند بر مصرف برق مشترکان نظارت موثری تر داشته باشد . کلید فیوز هوشمند این مخترع آملی به شمار 74828 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی کشور ثبت شده است .
۲۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۴۷
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در