ساخت نانو مواد عایق هوشمند دما

نانو مواد پلیمری هوشمند کاربرد خانگی ، صنعتی و اداری دارد و با استفاده از این نوع مواد می توان انرژی های سرمایشی و گرمایشی محیط را ذخیره و طی ساعتها از آن استفاده کرد.
جوان فسایی موفق به ساخت و تولید نانو مواد پلیمری هوشمند دما شد . نانو مواد پلیمری در قالب کاغذ دیواری ، رنگ و upvc طراحی شده و به صورت عائق حرارتی عمل می کند . محمد هادی عزیزی مقدم دانشجوی رشته الکتروتکنیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهد شهر فسا با استفاده از نانو فناوری، موفق به ساخت و تولید نانو مواد پلیمری هوشمند دما شد .
در این اختراع با استفاده از نانو مواد پلیمری در دیوارهای اتاق ، از هدر رفت دما جلوگیری و سبب حفظ دمای محیط تا 5 ساعت می شود . وی گفت : همچنین این عایق حرارتی دارای 3 طیف رنگ است که با تغییر دمای محیط به 3 رنگ دلخواه مشتری تغییر رنگ پیدا می کند . ( سه حال سرد ، خنثی و گرم )
محمد هادی عزیزی افزود :نانو مواد پلیمری هوشمند کاربرد خانگی ، صنعتی و اداری دارد و با استفاده از این نوع مواد می توان انرژی های سرمایشی و گرمایشی محیط را ذخیره و طی 5 ساعت بدون مصرف انرژی از آن استفاده کرد. حفظ دمای محیط ، صرفه جویی در مصرف انرژی و نداشتن عوارض شیمیایی از مزایای استفاده از این عایق حرارتی است .
محمدهادی عزیزی مقدم نانو مواد پلیمری هوشمند دما را درمدت دوماه با صرف 3میلیون ریال طراحی کرد اما در صورت تولید انبوه قیمت آن به اندازه کاغذ دیواری های موجود در بازار و یا کمتر از آن کاهش می یابد . خلفی نژاد ، رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت : ابتکار این جوان زاهد شهری خرداد امسال به شماره 73688 در اداره ثبت اختراعات و مالکیت های صنعتی کشور به ثبت رسید.
۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۴۳
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در