برگزاری جشنواره سنگ محلات

فرماندار شهرستان محلات از برگزاری جشنواره تخصصی سنگ و معدن محلات در شهریور ماه امسال خبر داد.

غلامعلی یارمحمدی اظهار داشت: این جشنواره طبق روال سال‌های گذشته و با هدف معرفی بیشتر شهرستان محلات به عنوان یکی از قطب‌های صنعت سنگ کشور، به نمایش گذاشتن توان رقابتی منطقه، ایجاد روحیه همکاری و مشارکت در بین صنعتگران، مدیران دولتی، محلی و استانی، توسعه بازار در سطح ملی و صادرات و آماده کردن بستر مناسب برای حضور دیگر صنایع وابسته برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: جشنواره تخصصی سنگ و معدن محلات از 28 تا 31 شهریور ماه در شهر نیمور برگزار می‌‌شود.

فرماندار محلات برگزاری همایش علمی- تخصصی سنگ، برپایی نمایشگاه را از بخش‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری این جشنواره نقش بسیار مؤثری در شناسایی و معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالای شهرستان محلات در صنعت سنگ دارد.

یارمحمدی گفت: در حال حاضر فعالیت بالغ بر 170 واحد فرآوری سنگ، 68 معدن تراورتن، اشتغال بیش از 3 هزار و 500 نفر در بخش فرآوری و معدن و گردش مالی در حدود 110 میلیون دلار گوشه‌ای از پتانسیل و ظرفیت‌های خوشه صنعتی سنگ محلات است که انتظار می‌رود امسال نیز با برگزاری این جشنواره شاهد رونق هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان باشیم.

وی تاکید کرد: سنگ تراورتن بهترین و مرغوب‌ترین سنگ در ایران و جهان است که بخش اعظم و قابل توجهی از این سنگ در شهرستان محلات وجود دارد و می‌توان گفت این شهرستان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ تراورتن در کشور و جهان به شمار می‌رود. فرماندار محلات اظهار امیدواری کرد برگزاری این جشنواره گام مؤثری در جلب توجه بیشتر متخصصان، صنعتگران، مدیران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به صنعت سنگ این شهرستان باشد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۴۲
اشتراک در