معماری دومین برج بلند ایران در گرگان

معاون فنی عمرانی شهرداری گرگان گفت: دومین برج بلند ایران در گرگان از نظر سازه، تجهیزات و معماری منحصر به فرد است.

محسن احمدی بیان کرد:برج گرگان با 75متر ارتفاع و چهار طبقه کاربری است که آخرین بازنگری های آن بر اساس ویرایش های جدید آیین نامه 2800 ارائه شده و با بالاترین ضریب امنیتی اجرا شده است.

وی با اشاره به سازه این برج گفت: سازه این برج تلفیقی از فلز و بتن است و قسمت فلزی آن لازم بود درکارگاه فلز قطعات آن با ظرفیت طراحی بالا آماده شود که این سازه ازنظر انطباق با معیارهای استاندارد وکنترل کیفی پروزه خاص است.

وی با بیان این که این پروژه از حیث معماری ویژگی خاصی را به عنوان نماد شهری به خود اختصاص می دهد گفت: این برج با ویژگی و شاخص های مورد نظر خود شاخص شهرگرگان می شود و از حیث معماری و مصالح نیز از مجهزترین تجهیزات استفاده شده است .

احمدی حجم عملیات خاکبرداری پروژه را 11هزار متر مکعب، آهن آلات را 900 تن و بتن ریزی را دوهزار متر مکعب عنوان کرد وافزود: چهار هزار و500 متر محوطه سازی این مجموعه نیز برای این مجموعه انجام شده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری، تراس مخصوص با چشم انداز شهرو دشت گرگان، رستوران منحصر به فرد گردان در بلندترین نقطه بنای شهر، دیواره های پیش ساخته مایکا، تاسیسات مکانیکی مدرن و دو دستگاه آسانسور هشت نفره به سرعت 6.1 متر بر ثانیه ساخت شرکتی اسپانیایی را از ویژگیهای منحصر به فرد این برج عنوان کرد.

۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۴۹
خبرگزاری مهر |
اشتراک در