طرح نظارت بر ساخت و ساز‌های تهران با ۴ مشاور

سعید غفرانی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح چالش‌های ساختمانی مدیریت می‌شوند، افزود: در این راستا جلسه‌ای با شهرداری به منظور نهایی شدن این طرح برگزار می‌شود که در صورت نهایی شدن، از هفته آینده اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح چهار مشاور ساده، معماری، برق و مکانیک پس از معرفی از سوی سازمان نظام مهندسی استان تهران به صورت همزمان تمامی ساخت و سازهای زیر سه هزار متر مربع را نظارت می‌کنند.

 غفرانی درباره ساخت و سازهای بالای سه هزار متر مربع ادامه داد: نظارت بر ساخت و ساز‌های بالای سه هزار متر مربع بر اساس ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی ساختمان صورت می‌گیرد. بر اساس ماده ۳۳ نظارت بر ساخت و سازهای بالای سه هزار متر مربع براساس یک طراحی کامل‌تر نسبت به چهار رشته مذکور انجام می‌گیرد.

 وی همچنین گفت: همزمان با اجرای طرح نظارت جدید بر ساخت و ساز‌ها، در ساخت و سازهای بالای سه هزار متر باید از سازنده‌های مورد تایید وزارت راه و شهرسازی استفاد شود.

 پیش از این قرار بود اجرای نظارت جدی بر ساخت و سازهای استان تهران از اول خرداد ماه اجرایی شود که این طرح پس از نهایی شدن در جلسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با شهرداری از هفته آینده اجرا می‌شود.

۹ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۵۶
صما |
اشتراک در