مراکز آلاینده صنعتی به اماکن رفاهی تبدیل می‌شوند

شهردار شیراز از خرید و تملک مراکز بزرگ آلاینده صنعتی شهر شیراز به منظور تبدیل به اماکن ورزشی، فرهنگی، تفریحی و رفاهی خبر داد.

علیرضا پاک‌فطرت  در نشست کارگروه سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز اظهار کرد: امروز نگرش مدیریتی شهرداری شیراز به شهرسازی توأم با اقتصاد شهری است و در همین راستا رویکرد اقتصاد شهری تقویت می‌شود.

وی اقتصاد شهری را مبتنی بر منطق و عقلانیت شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد شهری، استقرار فعالیت‌های مختلف در مکان‌های شهری را مورد بررسی قرار می‌دهد و با پرداختن به ناکارآمدی انتخاب‌های مکانی، امکان انتخاب‌های کارا فراهم می‌شود.

پاک‌فطرت در ادامه با بیان اینکه شهرداری در توسعه و عمران شهری، خود را محدود به اراضی متعلق به شهرداری و نیز شهروندان نمی‌کند، افزود: با خریداری مراکز بزرگ آلاینده صنعتی و تبدیل آن به اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی با رویکرد اقتصادی گام‌های بزرگی در عمران شهر شیراز برداشته می‌شود. 

شهردار شیراز به کمبود فضاهای تفریحی و گردشگری در شهر شیراز و عدم پاسخگویی به نیاز شهروندان در این بخش اشاره کرد و گفت: مشاور طراحی و معاون شهرسازی شهرداری باید نسبت به پیش‌بینی، تهیه و جانمایی فضاهای رفاهی با توجه به جنبه‌های اقتصادی آن اقدام کند.

در این نشست همچنین مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی شهرداری شیراز به تشریح دومین بسته اقتصادی این سازمان برای ارائه به سرمایه‌گذاران پرداخت.

۹ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۲۹
خبرگزاری فارس |
اشتراک در