احتمال تغییر طرح تفصیلی تهران وجود دارد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اشکالات سند طرح تفصیلی شهر تهران با انعکاس به کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قابل بررسی، تغییر و تصویب است.
علیرضا جاوید'اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر تهران پس از تصویب در اواخر سال گذشته از پنجم فروردین ماه سال جاری وارد مرحله اجرایی شده و تاکنون بر اساس آن دستور صدور پنج هزار نقشه صادر شده است.

وی اضافه کرد: رونمایی از این طرح در نیمه اردیبهشت ماه گذشته به شکل نمادین صورت گرفت و اکنون در سطح 22 منطقه شهر تهران پرونده های ساخت و ساز بر اساس آن تشکیل و مورد رسیدگی قرار می گیرد.

جاوید افزود: طرح تفصیلی شهر تهران برای یک دوره زمانی 15 ساله طراحی شده و بر پایه آن مالکین واحدهای مسکونی کوچک به تجمیع و ایجاد واحدهای بزرگ تشویق می شوند.

وی سال نخست اجرای طرح تفصیلی را 1391 ذکر کرد که در پایان آن ضمن بررسی ابعاد مختلف اجرایی آن، ضمن جمع بندی امکان اصلاح آن وجود دارد.

جاوید گفت: علاوه بر این در دوره های پنج ساله ارزیابی طرح های جامع شهری، طرح های تفصیلی هم امکان بازنگری لازم را دارند و تطبیق شرایط پیدا می کنند.

وی ضمن تایید این مطلب که بر اساس طرح تفصیلی شهر تهران نظام ساخت و ساز پایتخت از شرایط مطلوبی برخوردار می شود، افزود: این طرح برای هر پلاک با هر مساحت شکل ساخت و ساز را روشن کرده است.

۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۱۱
ایرنا |
اشتراک در