طراحی و ساخت سرعت گیر هوشمند

سامانه سرعت گیر هوشمند به گونه ای طراحی شده است که در شب ها از فعال به غیر فعال تغییر حالت می دهد و در عمل سرعت گیری در خیابان وجود نخواهد داشت .
مبتکر جوان ارومیه ای موفق به طراحی و ساخت سرعت گیر هوشمند شد .  محمد رضائیه مبتکر این سامانه هوشمند گفت : سامانه سرعت گیر هوشمند به گونه ای طراحی شده است که در شب ها از فعال به غیر فعال تغییر حالت می دهد و در عمل سرعت گیری در خیابان وجود نخواهد داشت .
این دانشجوی رشته برق و الکترونیک با بیان اینکه هزینه این طرح در هر مترمربع یک میلیون تومان است ، افزود : در صورت تولید صنعتی سرعت گیرهای هوشمند ، هزینه تولید آن کاهش خواهد یافت . وی با بیان اینکه این طرح در پلیس راه آزمایش شده است ،‌گفت : ادارات حمل و نقل و پایانه ها و ورزش جوانان آذربایجان غربی حامی این طرح بودند . این ابتکار به شماره 63753 در اداره کل ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی کشور به ثبت رسید .
این مبتکر اضافه کرد : زمانیکه در خبری ، مرگ مریضی در آمبولانس را به علت برخورد با سرعت گیرهای غیر اصولی خواندم ، این ایده در ذهنم ایجاد شد .
رحمانی رضائیه با طراحی این سرعت گیر هوشمند در مسابقات جهانی اختراعات ،اکتشافات و نوآوری که با شرکت 22 کشور جهان سه روز از 28 تا 30 اردیبهشت در کشور مالزی برگزار شد ، به نشان طلا دست یافت و علاوه براین از طرف سازمان برگزاری این مسابقات به عنوان جوانترین مخترع آسیا نیز انتخاب شد .
در سابقه افتخارات این مبتکر جوان ، رتبه نخست پنجمین المپیاد پژوهشی رایانه در سال 88 ، رتبه اول جشنواره پژوهشها و اختراعات دانشگاه صنعتی شریف در رشته الکترونیک ، مقام نخست روبوکات کشوری در سال 89 ، برگزیده کشوری جشنواره خوارزمی ، عنوان پر افتخارترین پژوهشگر جوان کشور در سال 90 و دارنده مقاله برتر یازدهمین همایش بین المللی حمل و نقل و ترافیک دیده می شود .
۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۵۵
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در