پل سیدخندان نماد شهر تهران می شود

وی ادامه داد: جانمایی ترمینال‌های تاکسی و فضاهای خاص از جمله نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و بررسی طرح پیاده راه حاشیه پل به منظور اثر گذاری بیشتر نماد شهری از دیگر مصوبات کمیته راهبردی بود که در حال بررسی است.
شهردار منطقه هفت با اشاره به پیشرفت 40 درصدی پروژه بازسازی و بهسازی پل سید خندان، از تبدیل شدن این پل به یک نماد شهری همچون برج آزادی خبر داد.
دکتر رمضان میر عباسی با بیان اینکه پروژه بازسازی وبهسازی پل سیدخندان از اواخر اسفندماه سال 90 شروع و تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است، گفت: در چهارمین جلسه کمیته راهبری این پروژه مقرر شد تا با کوتاه شدن مراحل اجرای کار ضمن حفظ کیفیت پروژه، تا پایان شهریور ماه قبل از باز گشایی مدارس بازسازی و بهسازی پل سید خندان به اتمام برسد.
وی ادامه داد: جانمایی ترمینال‌های تاکسی و فضاهای خاص از جمله نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و بررسی طرح پیاده راه حاشیه پل به منظور اثر گذاری بیشتر نماد شهری از دیگر مصوبات کمیته راهبردی بود که در حال بررسی است.
همچنین در این جلسه مقرر شد جهت سهولت در رفت آمد مسافران داخل شهری، سامانه وضعیت خطوط تاکسی منتهی به سید خندان، به میزان 25 درصد به فضای فعلی ترمینال‌های طرح اضافه شود.
شهردار منطقه هفت، فراهم شدن تمهیدات لازم برای عبور خط 5 خطوط اتوبوس های تندرو (بی آرتی) از روی پل سید خندان و افزایش توان عملیات ترافیکی و بهسازی این ترمینال که با اجرای عملیات فوق، وضعیت نابسامان خطوط تاکسی نیز بهبود می‌یابد را از دیگر اقدامات اجرایی در این پروژه عنوان کرد.
مدیر ارشد منطقه هفت، تبدیل شدن پل سید خندان از یک فضای بی‌دفاع شهری به فضای ماندگار شهری ( نماد شهری) مانند برج آزادی را از اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد و از ایجاد فضاهای رفاهی و تسهیل کننده برای شهروندان در زیر این پل گفت و اظهار کرد: به لحاظ بصری، این پل به یک سازه ماندگار شهری تبدیل می‌شود که تمامی اقدامات فوق مستلزم عملیات مختلف فرهنگی – اجتماعی – عمرانی و ترافیکی است.
وی در همین زمینه اضافه کرد: اجرای طرح های بلند مدت برای معابر حاشیه پل از جمله زیر گذر شدن خیابان شریعتی پیش بینی شده است که در کنار بررسی نیازمند مجوز مراجع ذی ربط است.
این مقام مسئول در منطقه هفت، متذکر شد: علاوه بر اقدامات اجرایی در زیر پل سید خندان بر روی این پل نیز با اجرای عملیات مختلف زیباسازی و بهسازی تلاش می شود شهروندانی که از روی آن عبور می کنند تغییرات بصری را احساس کنند.
وی ادامه داد: شهرداری به عنوان متولی امور شهری، محیط های پیرامون پل را نیز در دست بررسی دارد تا با ساماندهی بصری فضاهای اطراف پل که ماهیت فرهنگی و آموزشی دارند این فضاها نمود بیشتری پیدا کنند.
میرعباسی در خصوص تهدیدهای اجتماعی گذشته در زیر پل سید خندان از جمله کارتن خوابها و تجمع معتادین اظهار دکرد: با اجرای پروژه از ورود افراد غیر مرتبط در تمام ساعات شبانه روز جلوگیری به عمل می‌آید و پل به صورت شبانه روزی بر اساس استانداردهای جهانی مورد بازرسی و نگهداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: با اتمام این پروژه دیگر هیچ نقطه کور و بی‌دفاع فرهنگی و اجتماعی در پل سیدخندان نخواهیم داشت و از ورود هر گونه افرادی که امکان مزاحمت برای شهروندان را داشته باشند جلوگیری خواهد شد.
میری عباسی اظهار امیدواری کرد با اتمام پروژه، پل سیدخندان به یک الگوی ویژه برای رسیدگی به اماکن بی‌دفاع شهری تبدیل شود.

۷ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۵۷
ایسنا |
اشتراک در