مسابقه معماری آرامگاه شمس

مهلت ارسال آثار به مسابقه معماری طراحی آرامگاه شمس تبریزی در شهر خوی تا پایان تیرماه جاری تمدید ‌شد.

بنیاد شمس تبریزی و مولانا با همکاری بنیاد معماری میرمیران طی فراخوانی طراحی معماری آرامگاه شمس تبریزی را به همراه فضاهای جانبی آن به مسابقه گذاشته‌اند و با توجه به استقبال معماران برای حضور در این مسابقه، زمان ارسال آثار تا 21 تیرماه جاری تمدید شد.

زمین مسابقه مساحتی در حدود 7 هزار متر مربع واقع در شهر خوی ـ محل فعلی آرامگاه شمس‌ تبریزی ـ است و این مسابقه آزاد برگزار می‌شود و طی فراخوان آن از تمامی مهندسین مشاور، معماران و هنرمندان دعوت شده تا با ارسال طرح و ایده‌های نو خود در این حرکت شرکت کنند.

پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی و فلسفی شمس تبریزی و همچنین رابطه عمیق او با مولانا و توجه به شرایط اقلیمی منطقه از جمله مواردی است که باید مورد توجه معماران قرار بگیرد.

کلیه علاقه‌مندان به شرکت در این طرح باید مشخصات خود را بهinfo@mirmiran-arch.org ارائه کنند و در ادامه مدارک و اسناد مسابقه را به دبیرخانه مسابقه تحویل دهند.

داوری آثار با حضور هیاتی متشکل از فریار جواهریان، ایرج اعتصام، حسن بلخاری، محمد بهشتی،داراب دیبا،علی اکبر صارمی و شهاب کاتوزیان انجام می‌شود و طرح‌های منتخب این مسابقه در یک نمایشگاه اختصاصی به نمایش گذاشته خواهد شد و مراسم توزیع جوایز در روز افتتاحیه نمایشگاه انجام می‌شود.

همچنین زمان برگزاری نمایشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی را بر روی سایت www.mirmiran-arch.org مشاهده کنند.

۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۳۶
اشتراک در