افتتاح بلند ترین برج دنیا در ژاپن

ژاپنی ها بلند ترین برج دنیا را با ششصد و سی و چهار متر بلندی افتتاح کردند و قرار است بازدید عموم از آن آزاد باشد.

این برج که درخت آسمان نام دارد، در اولین روز گشایش خود، در معرض باز دید عموم قرار می گیرد و انتظار می رود در روز اول، دویست هزار نفر از آن بازدید کنند.
همچنین پیش بینی می شود هشت هزار نفر از سکوی های ویژه این برج که دیدی سیصد و شصت درجه به توکیو خواهد داشت، دیدن کنند که یکی در سیصد و پنجاه و دیگری در چهارصد و پنجاه متری از زمین قرار دارند.
ژاپنی ها همچنین پیش بینی می کنند در سال اول، سی و دو میلیون نفر از این برج دیدن کنند؛ این برج سیصد و دوازده مرکز تجاری، خرید و رستوران را در خود جای داده است و اکنون از بلند ترین برج ژاپن که با سیصد و سی و سه متر در هزار و نهص و پنجاه و هشت ساخته شد، پیش افتاده است.
ساخت این برج بلند سه و نیم سال طول کشید و نوامبر سال گذشته نیز نام آن به عنوان بلند ترین برج دنیا در کتاب رکوردها، گینس به ثبت رسید. با این حال، براساس رکوردهای ثبت شده در گینس، برج خلیفه در دبی، با هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع، همچنان بلند ترین سازه دنیا به شمار می آید.

برج درخت آسمان در توکیو امروز افتتاح می شود
برج درخت آسمان در توکیو که بلندترین برج جهان است به طور رسمی افتتاح خواهد شد و انتظار می رود که در نخستین روز دویست هزار نفر از آن بازدید کنند.
این برج ششصد و سی و چهار متری تلویزیونی، در شرق توکیو واقع است و دو بالکن سیصد و پنجاه متری و چهارصد و پنجاه متری دارد و بازدید کنندگان می توانند دیدی سیصد و شصت درجه از پایتخت داشته باشند. انتظار می رود حدود هشت هزار نفر در نخستین روز افتتاح این برج، توکیو را از این چشم انداز مشاهده کنند.
ماه نوامبر گذشته ، موسسه ثبت رکوردهای جهانی گینس برج درخت آسمان را به عنوان مرتفعترین برج جهان معرفی کرد. این آسمانخراش جدید که هدف اصلی احداث آن مخابره تصاویر دیجیتال تلویونی است ماه مارس گذشته از نظر ارتفاع از برج کانتون چین مرتفعتر شد. برج کانتون چین نیز با ششصد متر ارتفاع یک برج تلویزیونی و تفریحی است.
گفتنی است با این حال گینس ساختمان هشتصد و بیست و هشت متری خلیفه در امارات عربی متحده را به عنوان مرتفع ترین ساختمان جهان معرفی کرده است.

۳ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۵۹
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در