تهیه دفترچه طرح تفصیلی به منظور آشنایی شهروندان با جزئیات طرح

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که امکان دسترسی شهروندان از طریق سایت با جزئیات ضوابط طرح تفصیلی برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران رخ داده است گفت: شهروندان پس از آن که با مراجعه به سایت از ضوابط کلی ملک خود آگاه شدند می توانند به دفترچه طرح تفصیلی که با نگارش ساده ای تهیه شده است مراجعه و با سایر جزئیات طرح آشنا شوند .

علیرضا جاوید با بیان این که اطلاع رسانی در مورد ضوابط طرح تفصیلی تهران به تدریج گسترده تر خواهد شد ، گفت : به همین دلیل برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران ، مقرر شد تا ضوابط و مقررات کامل طرح تفصیلی که به تایید کمیسیون ماده 5 و تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت به طور کامل در سایت شهرداری تهران قرار گیرد. وی همچنین با اشاره به تهیه دفترچه ضوابط طرح تفصیلی خاطر نشان کرد : شهروندان پس از آن که با مراجعه به سایت از ضوابط کلی ملک خود آکاه شدند می توانند به دفترچه طرح تفصیلی مراجعه کنند و با اصطلاحات و سایر موارد مربوط به این طرح آشنا شوند .

جاوید با بیان این که دفترچه طرح تفصیلی برای همه شهروندان قابل فهم و تلفیقی از نگارش عمومی و تخصصی شهرسازی است ، افزود : دفترچه ضوابط طرح تفصیلی 64 صفحه است که بدون احتساب جداول آن، شهروندان می توانند در 50 صفحه متنی با این طرح آشنا شوند و شیوه نگارش آن نیز به گونه ای است که حتی اگر با اصطلاحات تخصصی شهرسازی، ساخت و ساز و غیره نیز آشنایی نداشته باشند آن را به آسانی متوجه می شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد : این که شهروندان بدون مراجعه به شهرداری از پهنه بندی ، کاربری ، تراکم و طبقات کلی ملک خود مطلع و با مطالعه دفترچه نیز از ضوابط اختصاصی آن آگاه شوند ، برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران انجام شده و همچنین در میان سایر کلان شهرها نیز کم نظیر است.

به گفته جاوید، شیوه راهبردی ساختاری بودن طرح تفصیلی که از مزایای آن است موجب شده تا شهرمبتنی بر واقعیت های موجود اجرایی و واقعیت نظام دانه بندی قطعات، راهبردهای طرح جامع را با ساختار شهر تلفیق و ترتیبی اتخاذ شود که به نفع شهر باشد.

۳ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۴۸
ایسنا |
اشتراک در