نمایشگاه آسانسور در ترکیه

هشتمین نمایشگاه آسانسور، پله برقی و قطعات و تجهیزات مربوط از پنجم تا هفتم خرداد ماه جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی ازمیر ترکیه، بار دیگر متخصصان و صاحبان صنعت آسانسور و پله برقی را از نقاط مختلف جهان گرد هم می‌آورد.

از ایران نیز هیاتی بالغ بر 70 شرکت برای بازدید از این نمایشگاه با هماهنگی شرکت مبادلات نوین هزاره سوم که نمایندگی ایران را در این نمایشگاه برعهده دارد، برای حضور و بازدید از نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های آن به کشور ترکیه سفر خواهند کرد. این نمایشگاه که عنوان آن INELEX 2012 است، با هدف ارایه آخرین دستاوردهای صنعت آسانسور و پله برقی و با برگزاری سمپوزیوم علمی فنی آسانسور، با هدف انتقال علوم و فنون پیشرفت‌های این صنعت به دست‌اندرکاران برگزار می‌شود.

بنا بر اطلاعات دریافتی، با توجه به ضرورت انتقال حجم انبوه اطلاعات از شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مربوط به افراد مرتبط با این صنف، برای حضور در این رویداد، کمیته ارتقای سطح علمی و فنی صنعت آسانسور از چند ماه پیش کار خود را آغاز کرده است. یکی از موضوعات مطروحه توسط این کمیته، کنترل و نگهداری و سرویس آسانسور و مشکلات متداول در آن است. در ا‌ین‌باره در روز اول برگزاری نمایشگاه درخصوص ارائه استانداردهای A2 و A3 توسط سازمان‌های بین‌المللی توضیح داده خواهد شد تا بازدیدکنندگان با تست‌هایی که باید به‌صورت متداول از محصولات و قطعات تولیدی انجام بگیرد، آشنا شوند.

موضوع دوم که در راستای اطلاع‌رسانی به صاحبان صنعت آسانسور و مصرف‌کنندگان این صنف ارایه می‌شود، توضیحات شرکت‌های تولیدکننده و چگونگی بهره‌گیری از علوم در ارتباط با آخرین محصولات و توضیحات فنی درآن‌ها در سه گروه هیدرولیکی، مکانیکی و الکترونیکی است. همچنین هیات ایرانی در جریان برگزاری این نمایشگاه از شش کارخانه بزرگ مرتبط با آسانسور بازدید می‌کند. در برگزاری این نمایشگاه، سازمان‌های بین‌المللی مرتبط و شرکت‌های بین‌المللی مختلفی در حوزه‌های هیدرولیک، مکانیک و الکترونیک حضور می‌یابند.

در این نمایشگاه همچنین درباره مشکلات شایع در کنترل آسانسورها، کنترل و تست‌هایی که توسط وزارت صنایع و بازرگانی ترکیه بر روی این محصولات انجام می‌شود، کنترل‌های پریودی و کنترل‌هایی که باعث بهبود در راندمان آسانسور می‌شود نیز بررسی خواهد شد.

گفتنی است، در چند سال اخیر مؤسسه استاندارد با اعلام رعایت نشدن استانداردهای لازم توسط بخش قابل توجهی از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات آسانسور، علت این ضعف را اقدام به نصب و راه‌اندازی برخی آسانسورها توسط شرکت‌هایی بدون فرا گرفتن دوره‌های آموزشی و آشنایی با چگونگی رعایت کردن استانداردها اعلام کرده است. در این زمینه اخیرا هم اعلام شده است که براساس قانون استاندارد ملی ایران، آسانسور مشمول استانداردسازی اجباری است و به‌همین خاطر بدون کسب تأییدیه استاندارد، امکان صدور پایان کار برای ساختمان یا مجتمع‌ های مسکونی دارای این سیستم ممنوع اعلام شده است.

۳ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۳۸
اشتراک در