احداث جاده و مسکن در عراق

عراق قصد دارد تا سال 2016 میلادی بیش از 9.8 میلیارد دلار برای احداث جاده و مسکن سرمایه گذاری کند.

محمد صاحب الدراجی وزیر مسکن عراق تاکید کرد با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و رشد در آمد های ارزی ، عراق قصد دارد بودجه اختصاص یافته به بخش مسکن جاده سازی را دو برابر افزایش دهد. بر اساس این گزارش وی تصریح کرد ، بودجه کنونی عراق بیش از 112 میلیارد دلار است که 40 درصد آن صرف هزینه های بخش انرژی خواهد شد . دولت عراق بیش از 5.8 میلیارد دلار برای احداث جاده و پل و 4 میلیارد دلار نیز برای احداث مسکن در این کشور اختصاص داده است .

بر این اساس ، میزان تولید نفت عراق طی ماههای اخیر رشد چشمگیری داشته است . وزیر مسکن عراق پیش بینی کرد میزان تولید نفت این کشور تا سال 2016 میلادی به بیش از شش میلیون بشکه در روز خواهد رسید . میزان تولید نفت عراق در گزارش ماهانه اوپک طی ماه آوریل به بیش از 3.03 میلیون بشکه در روز رسیده است. الدراجی افزود عراق طی چهار تا پنج سال آینده به بیش از 2.5 میلیون واحد مسکونی جدید نیاز خواهد داشت ولی محدودیتهای بودجه موجب خواهد شد تا دستیابی به این اهداف بسیار سخت باشد.

وی افزود قرار است تا دو هفته آینده مناقصه 250 میلیون دلاری برای احداث سه هزار واحد مسکونی در بصره برگزار شود. وی افزود تا کنون قرار دادی به ارزش 7 میلیارد دلار با یک شرکت مهندسی کره جنوبی برای احداث 100 هزار واحد مسکونی طی هفت سال آینده نهایی شده است

۲ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۳۶
خبرگزاری فارس |
اشتراک در