تدوین پیوست فرهنگی برای طرح تفصیلی شهر تهران

اعضای کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای طرح تفصیلی شهر تهران و همچنین لزوم نظارت این شورا بر نحوه تخصیص بودجه علمی و فرهنگی تاکید کردند.
پانصد و شصت و یکمین جلسه کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و اعضا به بررسی بندهای چشم‌انداز فرهنگی نقشه مهندسی فرهنگی پرداختند.

در این خصوص پیشنهادهایی به شرح ذیل در ارتباط با چشم‌انداز سند مهندسی فرهنگی مطرح شد که برای بررسی بیشتر به شورای تخصصی مهندسی فرهنگی ارسال شد که برخی از این پیشنهادها به شرح ذیل است:

ـ ضرورت استفاده از مدل علمی منطبق با ادبیات، روش‌ها و شاخص‌های بین‌المللی برای ترویج تعالیم اسلام،

ـ الزام به استفاده از مدل‌های تدوین اهداف در نظام مدیریت کشور،

- ضرورت توجه جدی و عملی به تحولات و پیشرفت‌های جهانی در تدوین سند مهندسی فرهنگی نظیر کوتاه شدن فرآیند و ورود فن‌آوری‌های نوین در عرصه علم و فرهنگ،

- ضرورت آسیب‌شناسی وضعیت فرهنگی، اجتماعی و تدوین اهداف بر اساس نتایج آن و نیز لزوم تدوین شاخص برای بخش سنجش میزان دست‌یابی به اهداف.

همچنین در این جلسه، موضوع "طرح تفصیلی شهر تهران" که از ابتدای سال جاری لازم‌الاجرا شده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کمیسیون مشورتی با توجه به کارشناسی‌های انجام شده درخصوص عدم تدوین پیوست فرهنگی و توجه ناکافی به فضای مناسب برای نهادهای فرهنگی از جمله مساجد، بر تدوین پیوست فرهنگی برای این طرح کلان شهرسازی در تهران تاکید کرد.

در انتهای جلسه نیز اعضای کمیسیون مشورتی موضوع اختصاص بیش از 3 درصد بودجه عمومی کشور به بخش فرهنگی و اختصاص 21 درصد از همین بودجه به بخش علم و فن‌آوری را مورد بررسی قرار دادند و بر ضرورت نظارت شوزرای عالی انقلاب فرهنگی بر نحوه تخصیص و هزینه این بودجه تاکید کردند.

۲ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۳۳
ایسنا |
اشتراک در