توسعه شهرک های مسکونی دماوند

شهردار دماوند برای توسعه شهرک‌های جدید این شهر اعلام آمادگی کرد و گفت: این نهاد آمادگی ارائه هر گونه خدمات لازم در راستای توسعه شهرک‌های جدید را در حداقل زمان ممکن دارد.

مرتضی همتی در جریان بازدید از پروژه شهرک مهاجر دماوند که مرتبط با شرکت تعاونی کارکنان سپاه است، افزود: شهرک سپاه از جمله شهرک های شهر دماوند است که با توجه به واگذاری این شهرک به مسکن و شهرسازی در گذشته، تاکنون اقدامات لازم چون آماده سازی اراضی در این شهرک صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این شهرک در طرح جامع شهری نیز پیش بینی شده، بیان کرد: طبق آیین نامه شهرسازی مقرر شد عملیات زیربنایی آن توسط شهرک ساز با همت مسکن و شهرسازی صورت گیرد که تاکنون اقداماتی چون تعیین و برو کف، تسطیح و آسفالت معابر، جمع آوری و دفع آب های سطحی صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه در طرح جامع شهری لحاظ شده، مشارکت شهرداری در ارائه خدمات به شهرک مذکور در راستای توسعه شهری لازم است، که در این بازدید مقرر شد با تشکیل نشستی میزان خدمات دهی شهرداری مشخص شود. وی عنوان کرد: برای آغاز ساخت و ساز در این شهرک نیاز به صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری است که با تعیین سهم شهرداری این مهم نیز در راستای توسعه شهری با احداث اینگونه شهرک ها محقق می شود.

همتی دلیل بازدید از این شهر را بررسی مسائل فنی و کارشناسی دانست و افزود: ایجاد تونلی برای انتقال تاسیسات زیربنایی در راستای جلوگیری از هرگونه مشکل در اجرای عملیات های عمرانی از جمله موضوعاتی بود که در این بازدید بیان شد تا بتوانیم شهرکی مطابق با اصول فنی داشته باشیم. وی با اشاره به سرانه های خدماتی در این شهرک نیز گفت: تاکنون در این شهرک سرانه های خدماتی مطلوبی در بخش های مذهبی، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و ... در نظر گرفته شده است و شهرداری دماوند نیز آمادگی دارد تا در احداث و تکمیل اینگونه شهرک ها همکاری کند.

۱ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۳۱
خبرگزاری مهر |
اشتراک در