طراحی، چاپ و ساخت خانه با یک راه‌حل آنلاین ساده!

گروهی از طراحان جوان لندنی یک راه‌حل ساخت‌وساز منبع باز طراحی کرده اند که بر اساس آن همه می‌توانند با داشتن مهارت خاصی، به دانلود و ساخت خانه‌های مقرون به صرفه بپردازند.
سیستم ساخت‌وساز «ویکی‌هاوس(WikiHouse)» ماه گذشته در برنامه «هفته طراحی میلان» به نمایش درآمد و سازندگان آن به شخصه به نمایش چگونکی کارکرد این سیستم پرداختند.

این سیستم مبتنی بر استفاده از تکه‌های تخته سه‌لا بوده که برای شکل دادن به یک سازه چارچوب قوی چوبی به هم متصل می‌شوند. با استفاده از یک پلاگین اسکچ‌آپ گوگل، کاربران می‌توانند به وب‌سایت منبع باز ویکی‌هاوس دسترسی پیدا کرده، به طراحی یک ساختار پرداخته، الگوی به دست آمده را دانلود کرده و سپس با استفاده از یک دستگاه تراش سی‌ان‌سی به چاپ آن بپردازند.

به محض چاپ و برش قطعات، این سازه مانند یک جورچین بزرگ در کنار هم قرار گرفته و بدون نیاز به هیچ ابزار قدرتی، به راحتی به هم پیچ می‌شوند. این بخش ها سپس به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته و اتصالات اولیه برای ثابت کردن آن در بین قطعات اعمال می‌شوند.

تمام این کارها با استفاده از گیره‌های چوبی و پتک فراهم می‌شوند. در انتها صفحات روکش فلزی خارجی در جای خود قرار گرفته و سازه برای نصب آماده خواهد شد.

در حالی که این سیستم هنوز در مرحله اولیه خود قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود که در آینده ارتقا یافته و بتوان از آن برای ساختمانهای متناسب با آب‌وهوا از طریق روکش های فلزی، عایق‌کاری، غشاهای ضد رطوبت و پنجره استفاده کرد.

این محققان در حال حاضر با همکاری کشورهای آمریکا و نیوزلند در حال ساخت نمونه‌های پیش‌ساخت مختلف در اطراف جهان از جمله مناطق زلزله‌زده ژاپن و هائیتی هستند.

 

طراحی، چاپ و ساخت خانه با یک راه‌حل آنلاین ساده

طراحی، چاپ و ساخت خانه با یک راه‌حل آنلاین ساده

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۴۰
ایسنا |
اشتراک در