امسال از انبوه‌سازان حمایت ویژه می‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از حمایت ویژه از انبوه سازان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کشور خبر داد.
مهندس مجید کیان پور گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی از انبوه سازان و سرمایه‌گذاران داخلی در بخش مسکن در خصوص بازسازی بافت فرسوده حمایتهای ویژه می‌شود.

وی به ایجاد انگیزه بیشتر برای نوسازی بافت فرسوده در میان سرمایه گذاران و انبوه سازان اشاره کرد و افزود: با بستر سازی برای نوسازی در بافت فرسوده، مشارکت و محوریت ساکنان این مناطق و کمک سایر دستگاه ها در امسال برای افتتاح 120 هزار واحد برنامه ریزی شده است.

کیان پور اظهار کرد: دولت برای نوسازی 100 هزار واحد مسکونی در سال جاری تسهیلات اختصاص داده است به‌گونه‌ای که برای واحدهای صنعتی 250 میلیون ریال، واحدهای نیمه صنعتی 220 میلیون ریال و واحدهای غیرصنعتی 200 میلیون ریال تسهیلات ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: درون بافت فرسوده همه امکانات برای نوسازی وجود دارد، تا با امکان سرریز جمعیت مناطق مختلف شهری و جلوگیری از خالی شدن این مناطق به حیات دوباره بافت های فرسوده کمک کنیم.

وی از افتتاح پروژه های بزرگ شهری شهید بهشتی تبریز و محور صیقلان – تختی رشت در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و خاطر نشان شد: با استفاده از منابع داخلی شرکت اعتبارات عمرانی و سرمایه گذاران بخش خصوصی پروژه هایی که از سالیان گذشته به صورت ناتمام مانده تکمیل شود.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: 6 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در 2 سال گذشته نوسازی شده اند که این امر نشان از رشد شتابان، منطقی و قابل قبول برای نوسازی بافت فرسوده محسوب می شود.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۴۳
ایسنا |
اشتراک در