رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران در طرح تفصیلی در نظر گرفته شود

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه کمیسیون ماده 100 به محلی برای کسب درآمد شهرداری ها تبدیل شده است افزود: در طرح تفصیلی باید به این تخلفات رسیدگی شود.
میر محمد غراوی' دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در مراسم رونمایی نمادین از طرح تفصیلی شهر تهران که در برج میلاد تهران برگزار شد گفت: کمیسیون ماده 100 در برخی شهرها مالکین را به تخلف ترغیب می کند تا برای شهرداری درآمد کسب کند.
وی اظهارداشت متاسفانه قوانین موجود نه تنها بازدارنده نیست بلکه مشوق متخلفان نیز است .
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری یکی از ابهامات مهم طرح تفصیلی را تدوین نشدن ضوابط و مقررات بلندمرتبه سازی در شهر بیان کرد و گفت: قرار بود شش ماه پس از ابلاغ طرح جامع شهر تهران مقررات بلند مرتبه سازی در برخی مناطق شهری تهیه و ابلاغ شود که تاکنون چنین کاری نشده است .
وی اضافه کرد: قرار است تا دو ماه آینده ضوابط بلند مرتبه سازی به کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی ارائه و تصویب و ابلاغ شود.
غراوی اظهار داشت: طرح های گذشته شهر تهران نگاه درآمدی به شهر داشت، نباید در طرح تفصیلی جدید این نگاه وجود داشته باشد و به بهانه کسب درآمد بیشتر ، فضاهایی که متعلق به نسل آینده است را از بین ببریم .
وی افزود: با اجرایی شدن طرح تفصیلی جدید ملاک اداره شهر، ضوابط و مقررات مصوب است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی انعطاف پذیری را یکی از ویژگی های طرح تفصیلی دانست و گفت: مرجع رسیدگی به اصلاحات و تغییرات طرح تفصیلی کمیسیون ماده پنج است بنابراین هر گونه تغییرات فقط باید از سوی این مرجع انجام شود.
غراوی تاکید کرد: شهرداری تهران نباید برای کسب درآمد بیشتر برخلاف طرح تفصیلی پروانه ساختمانی صادر کند و باید در این زمینه دقت لازم به عمل آورد.
وی از اجرای طرح تفصیلی جدید با وجود تاخیرهای به وجود آمده به عنوان سندی جامع برای ساخت و ساز در شهر تهران یاد کرد.
طرح تفصیلی جدید شهر تهران با حضور نمایندگان دستگاههای دولتی و شهری و نیز نمایندگان برخی کشورهای خارجی در برج میلاد رونمایی شد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۰:۰۳
ایرنا |
اشتراک در