درخواست تجدید نظر در تغییرات اخیر طرح تفصیلی شهر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از وزارت راه و شهرسازی خواست در تغییرات طرح تفصیلی شهر تهران تجدید نظر کند .
چمران در مراسم رونمایی از طرح تفصیلی جدید شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر اختصاص اراضی وزارت راه و شهرسازی به کاربری مسکونی ، تجاری و اداری افزود: امیدواریم این وزارتخانه در این مصوبه تجدید نظر کند زیرا کارشناسان دانشگاهی بر آن اشکال گرفته اند . وی گفت: علاوه بر وزیر، با رئیس جمهور هم جلساتی در خصوص طرح تفصیلی داشتیم و قرار بود رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در جلسه رونمایی طرح تفصیلی حضور یابند که به علت سفر مشهد به جلسه نیامدند . چمران تاکید کرد: با اجرای طرح تفصیلی شهر تهران، شهر از بی برنامگی درمی آید و با نبود برنامه ، شهر با تصمیمات سلیقه ای اداره می شود .
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عدالت اجتماعی را با اجرای طرح تفصیلی و جامع شهر تهران می توان برقرار کرد و جلوی نفوذها و خلاف ها را گرفت و این طرح کاربردی و انعطاف پذیری است . وی با اشاره به تصویب طرح جامع شهر تهران در سال 1349 افزود: ساماندهی مجدد این طرح در سال 70 به مرحله طراحی و اجرا رسید ولی شهردار وقت آن را بایگانی کرد و از آن زمان تا سال 82 که بررسی طرح مجدد در دستور کار قرار گرفت شهر بدون برنامه اداره می شد و بسیاری از نابسامانی های امروز نتیجه آن بی برنامگی هاست .
چمران گفت: در سال 82 یکی از دغدغه های مهم شورا تهیه یک برنامه برای اداره شهر بود و در شورا تصمیم گرفته شد علاوه بر تهیه طرح جامع ،‌ چشم انداز20 ساله شهر ترسیم شود که این هم در شورا تصویب شد . چمران افزود: برای عملیاتی شدن طرح جامع شورای سه نفره متشکل از شهردار ،‌ وزیر وقت مسکن و رئیس شورای شهر به عنوان نهاد برنامه ریزی شهر تهران تشکیل و قرار شد در آن بودجه اجرای طرح جامع را شهرداری و سپس وزارت وقت مسکن به شهرداری پرداخت کند .
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: طرح جامع پس از کش و قوس های زیاد به تصویب وزارت وقت مسکن رسید و ابلاغ شد و مراحل مطالعاتی طرح تفصیلی شهر تهران هم همزمان با طرح جامع در دست اجرا بود که نهایتا در 22 اسفند پارسال طرح تفصیلی به تصویب رسید.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۰۹
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در