اسفندیار
حیدریپور در یک نشست خبری با بیان اینکه ساخت این پل از مصوبات سفر دوم و
سوم هیئت دولت به استان هرمزگان است که تاکنون اجرائی نشده است، اظهار
کرد: ساخت این پل به طول 2 هزار و 200 متر سال 1388 در هیئت دولت به تصویب
رسید و سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مجری طرح معرفی شد. وی ادامه داد:
ساخت پل خلیجفارس سبب اتصال جزیره قشم از بندر لافت به بندر پل در نزدیکی
بندرعباس به شاهراه اصلی در مسیر رهگذر شمال جنوب و استفاده بیشتر از اسکله
کاوه قشم با قابلیت پهلوگیری کشتیهای بزرگ میشود.
حیدریپور
اظهار کرد: سهم دولت از هزینه 650 میلیون یورویی ساخت این پل، 97 میلیون و
500 هزار یوروست که به صورت فاینانس با مشارکت بخش خصوصی اجرا میشود. وی
تصریح کرد: افزایش توان صادرات کالا و استفاده از جزیره برای انبارداری و
توزیع کالا و بار بینالمللی، توسعه اقتصادی و افزایش درآمد، ایجاد اشتغال
بیشتر در جزیره و انقلاب در صنعت گردشگری جنوب کشور از مزایای اجرای طرح
ساخت پل بزرگ خلیج فارس است. فاصله شهر قشم در منتهیالیه شرق جزیره با شهر
بندرعباس 22 کیلومتر و نزدیکترین نقطه آن با سرزمین اصلی از محل لافت کهنه
و بندر پهل دوکیلومتر است.