تبدیل ۲ هزار هکتار اراضی تهران به فضای سبز

ایجاد بسترهای لازم برای حضور و مشارکت مردم در قالب بخش خصوصی در این فعالیت مهم یکی از اهداف منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: از برنامه‏ های مهم امسال منابع طبیعی استان تهران، تبدیل دو هزار هکتار از اراضی این استان به فضای سبز است.
غلام‏عباس عبدی‏نژاد اظهار داشت: توسعه فضای سبز و حفظ و نگهداری از جنگل‏های موجود از جمله برنامه‏های محوری امسال است.
وی ادامه داد: ایجاد بسترهای لازم برای حضور و مشارکت مردم در قالب بخش خصوصی در این فعالیت مهم یکی از اهداف منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران است.
عبدی‏نژاد اضافه کرد: حضور بخش خصوصی در زمینه توسعه فضای سبز البته با معیارها و قوانین منابع طبیعی و آبخیزداری می‏تواند به سود این ثروت‏های ملی تمام شود.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، یکی از شاخصه‏های مؤثر در رفع آلاینده‏های استان تهران و بهبود شرایط زیست ‏محیطی کنونی پایتخت، توسعه فضاهای سبز است.
وی ادامه داد: در سال ۹۱ سطحی معادل دو هزار هکتار از اراضی استان تهران برای توسعه فضاهای سبز عمومی پیش‏ بینی شده است که امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم توسط منابع طبیعی و آبخیزداری عملیاتی شود.
عبدی‏نژاد نسبت به واگذاری اراضی مستعد قابل کشت در دهستان‏ها و شهرستان‏ها به دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق روستایی برای ایجاد بوستان و کمربند سبز روستایی اعلام آمادگی کرد.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۴۵
خبرگزاری فارس |
اشتراک در