زندان اوین به فضای سبز تبدیل می شود

شهردار تهران گفت: با توافق اولیه صورت گرفته قرار است زندان اوین منتقل و محدوده دره اوین درکه به فضای سبز شهری تبدیل شود .
محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در محل دائم نمایشگاه های شهرداری افزود: شهرداری تلاش دارد فضای سبز اوین - درکه را همانند منطقه کن ساماندهی کند .
وی با اشاره به تلاش شهرداری برای توسعه فضای سبز در پایتخت گفت: فضای سبز تهران در مقایسه با گذشته تغییرات قابل ملاحظه ای داشته است زیرا ما در مقابل روح و روان مردم مسئولیم و باید این فضاها به لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد .
شهردار تهران افزود: هم اکنون چهار هزار درخت چنار در طول خیابان  حضرت ولیعصر(عج) در دست کاشت است و در طول مسیر بزرگراه شهید چمران هم درخت های چنار کاشته شده است که در چند سال آینده شاهد زیبایی این مسیر خواهیم بود .
قالیباف همچنین با اشاره به ساخت بوستان ولایت گفت: هم اکنون بوستان ولایت با 300 هکتار در اختیار مردم است و این از اتفاقات خوب و هدیه ای است که نظام به محروم ترین منقطه شهر تهران داد. وی افزود: در آینده نزدیک مشکل پادگان جی حل و مسیر آن جا هم باز می شود .
شهردار تهران با اشاره به دو چالش مهم شهر تهران گفت: این چالش ها شامل آلودگی صوتی و هوا و برتری خودرو و ساختمان بر شهر است .
قالیباف افزود: تلاش شهرداری این است که با این چالش های بزرگ با  اقدامات ایجابی و در صورت ضرورت با اقدامات سلبی مبارزه کنیم .
وی گفت: از طرفی در حوزه مدیریت شهری در تلاشیم حمل و نقل عمومی با تاکید بر مترو و اتوبوس رانی گسترش یابد و از طرف دیگر شاهد پلاک شدن روزانه 450 خودرو در شهر هستیم که این کار در اختیار شهرداری نیست و شهرداری نمی تواند جلوی این شماره گذاری های بی رویه را بگیرد .
شهردار تهران تاکید کرد: کار اصولی این است که ورود خودرو به شهر کنترل شود و خیابان هایی که با پول مردم ساخته می شود در اختیار حمل و نقل عمومی قرار گیرد و محل جولان خودروهای شخصی باشد .
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۵۵
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در