کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه به کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.
کامران رحیم‌اف، در جلسه شورای حمل و نقل استان مرکزی افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک وزارت راه و شهرسازی تنها مرجع دولتی است که در امر کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی در سطح کشور فعالیت دارد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی توجه به کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی است که در سه مقطع زمانی قبل از اجرا، حین و پس از اجرای این پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

رحیم‌اف تصریح کرد: تقریبا تمام پروژه‌های عمرانی در سطح کشور که بیش از 15 هزار پروژه است، تحت نظارت آزمایشگاه فنی و مکانیک وزارت راه و شهرسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این شرکت دارای 31 اداره کل استانی است که 200 شعبه دارد، همچنین یک هزار واحد محلی دارد که در واقع در محل پروژه ها مستقر است.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور بیان کرد: با کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی، عمر مفید پروژه‌های در حال انجام را ارتقاء داده و جلوی هدر رفت بیت‌المال را می‌گیریم و طول عمر پروژه‌ها را در عمر مفیدش تضمین خواهیم کرد. در حال حاضر کلیه پروژه‌های مهم کشور از جمله چهار سد بزرگ کشور در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور کنترل کیفی می‌شود.

رحیم اف افزود: در پروژه‌های راه‌سازی و راه‌آهن تمام آزادراه‌های کشور و راه‌آهن غرب کشور که استان مرکزی مبدا آن است، توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور اداره می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک چه در بعد توسعه نیروی انسانی، سطح دانش پرسنلی و چه در بعد تجهیزات سخت افزاری طی سال‌های اخیر برنامه‌های مدونی داشته است.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور گفت: امسال با رویکرد حمایت از شعار" تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" توسعه تجهیزات ایرانی را در دستور کار داریم.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۵۳
ایسنا |
اشتراک در