روی بام ساختمان های تهران فضای سبزایجاد می شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز از اجرای طرح بام سبز (توسعه فضای سبز روی بام ها) و نمای سبز ساختمانها در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا‌ 'علی محمد مختاری' روز یکشنبه در نشست خبری گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه افزود: در زمان حاضر این طرح در 153 ساختمان که اغلب متعلق به شهرداری تهران است در مناطق مختلف تهران به اجرا درآمده و همچنان در حال اجراست.

وی اظهار داشت: برای اجرای فضای سبز عمودی یا 'بام سبز' ستادی متخصص تشکیل شده که بر روی طرح های پیشنهادی و نیز ساختمان های بلند کار مطالعاتی و کارشناسی علمی انجام می دهند.

وی گفت: برای اجرای این طرح در کل شهر تهران نیازمند کار علمی بیشتر و نیز استفاده از آب خام و نه آب شرب هستیم. بنابراین، اجرای فضای سبز در بام ها حتما باید در معبرهایی انجام شود که مسیر هدایت آب خام در سطح معابر است.

مختاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجهیز بالکن ها و پنجره های منازل به بالکس های گل گفت: بیش از 2 میلیون منزل مسکونی در تهران داریم که اگر قرار باشد همه این خانه ها به باکس گل مجهز شوند هزینه هنگفتی برای شهرداری در برخواهد داشت.

وی تاکید کرد: طرح گل آرایی پنجره ها و منازل با مشارکت خود مردم انجام خواهد شد.

دهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تجهیزات پارکی و صنایع وابسته از  18 اردیبهشت در ضلع جنوبی پارک 'گفت و گو' واقع در جنوب بزرگراه چمران برگزار می شود و تا 22 اردیبهشت ادامه دارد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۴۷
ایرنا |
اشتراک در