درختان مسیر پروژه های عمرانی جابجا می شوند

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: درختانی که در مسیر پروژه های عمرانی شیراز قرار دارند دیگر قطع نشده و جابه جا خواهند شد.

 شهزاد رونق زاده در این رابطه اظهار داشت: درختانی که در مسیر پروژه های عمرانی در شیراز قرار دارند از جمله در مسیر تقاطعها، مترو و... قرار دارند دیگر قطع نمی شوند. وی ادامه داد: در این راستا درختان با تمهیدات ویژه ایمنی، فنی و اجرایی به گونه ای جابجا می شوند که بار دیگر رشد خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز با بیان اینکه این درختان شناسایی خواهند شد، بیان کرد: درختان در مسیر پروژه های عمرانی در شیراز با توجه به نوع درخت، محیط، بن و... شناسایی شده و ارزش آنها نیز بررسی خواهد شد. وی با بیان اینکه درختان با روشهای فنی منتقل می شوند، گفت: در این راستا خاک اطراف ریشه با دقت و طراحی به نوعی جابه جا می شود که خاک آن جدا نشده و پس از بسته بندی به محل جدید منتقل می شود.

رونق زاده ادامه داد: با توجه به اینکه معمولا رشد درختان و رسیدن آنها به این مرحله با هزینه زیادی همراه است و رساندن یک نهال به این سن دشوار است، جابجایی آن مقرون به صرفه است. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز تاکید کرد: از این به بعد حتی الامکان به جای قطع درختان نسبت به جابه جایی آنها اقدام خواهد شد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۲۶
اشتراک در