احداث بزرگراه گرگان بجنورد

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بزرگراه گرگان بجنورد، کمربندی شهر بجنورد تا پایان سال خبر داد.

احمد صادقی معاون وزیر راه و رییس شرکت ساخت و زیربناهای حمل‌ونقل کشور از جمله پروژه‌های در دست اقدام این شرکت را بزرگراه گرگان _ بجنورد، کمربندی شهر بجنورد که جزو پروژه‌های مهر ماندگار است، اعلام کرد. به گفته‌ی او، این بزرگراه تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود تا اتصال تهران به آستان قدس رضوی کوتاه‌تر گردد.

وی با بیان این‌که بزرگراه گرگان بجنورد، کمربندی شهر بجنورد تا پایان سال و یا حداکثر سه ماهه اول سال 92 افتتاح می‌شود، اعلام کرد: با افتتاح پروژه تا پایان سال جاری یکسال زودتر از برنامه‌ریزی‌ها پروژه را افتتاح و آماده بهره‌برداری خواهیم کرد. او طول بزرگراه را 430 کیلومتر عنوان و اظهار کرد: با افتتاح بزرگراه گرگان بجنورد تمام مسیر تهران به مشهد مقدس بزرگراه خواهد شد.

معاون وزیر راه و رییس شرکت ساخت و زیربناهای حمل‌ونقل کشور از صرف اعتبار یک هزار میلیارد ریالی برای ساخت این بزرگراه یاد کرد و گفت: کار احداث بزرگراه گرگان بجنورد به صورت جدی از اوایل دولت نهم شروع شده بود و تا قبل از پایان دولت دهم آن را به اتمام می‌رسانیم.

وی درباره‌ی امکانات گردشگری و مسافری مسیر بزرگراه گرگان بجنورد گفت: با توجه به آنکه این بزرگراه از چشم‌انداز خوبی برخوردار است، سازمان راهداری باید اماکنی را برای استراحت زائران و گردشگران در مسیر بزرگراه در نظر بگیرد. وی در پایان از آزاد‌راه کنار‌گذر مشهد نیز به عنوان یکی‌ دیگر از پروژه‌های در دست اقدام شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل‌ونقل کشور نام برد.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۰۸
ایسنا |
اشتراک در