عملیات اجرایی کنارگذر ساحلی رامسر به زودی آغاز می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از آغاز عملیات اجرایی کنارگذر ساحلی رامسر همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا (س)در بیست و سوم اردیبهشت ماه‌ خبر داد.
،'سیدعطا الله صدر' افزود: کنارگذر ساحلی رامسر پروژه بسیار بزرگ در سطح بین المللی و منحصر بفرد و بی نظیر در تاریخ ایران است.

وی با بیان این که رییس جمهوری به این طرح توجه خاص دارند، اظهار داشت : در اجرای این طرح ملی هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.

وی طول این پرو‍ژه را 10کیلومتر اعلام کرد و گفت : این پروژه از دریا عبور می کند و به لحاظ توسعه عمران و آبادانی کشور بسیار مهم است و بیانگر توجه خاص نظام در تامین آسایش و رفاه مردم و توسعه گردشگری می باشد.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت : این پروژه از جمله از مصوبات دور اول سفر استانی دولت بوده که با مطالعات دقیق و کارشناسی در مرحله اجرایی قرار گرفته است.

'سیدعیسی هاشمی' افزود: استان مازندران و به ویژه رامسر دارای جایگاه ویژه ای به لحاظ گردشگری است و ایجاد زیرساخت هایی نظیر کنارگذر ساحلی موجب تحول در گردشگری منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد : همه دستگاه های متولی باید در اجرای سریع و موفق این پروژه کمک نمایند که منفعت اصلی آن نصیب استان و به خصوص رامسرمی شود.

هاشمی تاکید کرد : برای اولین بار در بخش گردشگری استان این کار بزرگ صورت می گیرد و پتانسیل خوبی را بوجود می آورد.

پروژه کنارگذر ساحلی رامسر به عنوان پایلوت با هدف ایجاد بستر مناسب جهت تردد غرب به شرق استان، حل معضل ترافیکی شهر رامسر، ایجاد یک طرح مهندسی و نمادین و ایجاد فضاهای توریستی اجرایی می شود.

طول این پروژه 10 کیلومتر و عرض آن 50 متر ، است و روش اجرا با احداث پل و استحصال اراضی صورت می گیرد.

کارفرمای این پروژه سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه گذار آن قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیا و زمان اجرای پروژه سه سال و نیم اعلام شد.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۴:۲۶
ایرنا |
اشتراک در