ساخت کارخانه سیمان در مالزی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، از ساخت کارخانه سیمان در کشور مالزی توسط متخصصان قمی خبر داد.

یونس عالی پور افزود: طبق توافق با مسوولان کلانتان مالزی، ساخت کارخانه سیمان و فولاد در آن استان در دستور کار استان قم قرار گرفته است. وی گفت: اقدامات اولیه برای دعوت از سرمایه گذاران ایرانی انجام شده است و تیم ایرانی ساخت کارخانه سیمان، این هفته عازم مالزی می شود. عالی پور، از کلانتان مالزی به عنوان استانی در حال پیشرفت یاد کرد و گفت: با توجه به تحولات این استان، سرمایه گذاری در آن برای سرمایه گذاران قمی بسیار سودآور خواهد بود. وی اضافه کرد: طبق توافق با استان کلانتان، حداقل هزار دستگاه موتور سیکلت در اولین سری به آن استان صادر خواهد شد.

عالی پور افزود: نگاه مثبت به ایران باعث شده است که شهروندان کلانتان در مقابل کالاهای چینی رغبت بیشتری به خرید کالای ایرانی از خود نشان دهند و این موضوع زمینه فعالیت قم را در آن استان آسانتر می کند. وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی قم در کلانتان مالزی در اواسط خردادماه امسال گفت: این نمایشگاه در فضایی حدود هزار متر در یکی از بهترین نقاط کلانتان برپا می شود و امور تبلیغی نمایشگاه را استان کلانتان بر عهده گرفته است و تجهیز آن نیز برعهده استان قم خواهد بود.

عالی پور گفت: در توافق بعمل آمده، موضوع تحصیل دانشجویان کلانتان در قم نیز گنجانده و مقرر شد حداقل 30 دانشجو از کلانتان برای تحصیل به قم اعزام شوند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین اعلام کرد: سرمایه گذاری در بخش فولاد گام بعدی در تحکیم روابط تجاری با مالزی خواهد بود و بزودی سرمایه گذاران قم برای احداث کارخانجات فولاد به آن کشور اعزام خواهند شد.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۴۶
ایرنا |
اشتراک در