عبور یک آزادراه مرغوب‌ترین اراضی

فرماندار گرمسار تغییر مسیر آزادراه حرم تا حرم از شمال این شهر به منطقه جنوبی این شهر را امری ضروری دانست و گفت: عبور آزادراه حرم تا حرم مرغوبترین اراضی کشاورزی شمال گرمسار را از بین می‌برد.

شاهپور علایی‌مقدم با بیان اینکه مجوز تعریض فاز اول آزادراه حرم تا حرم صادر شده است و این طرح در زیرمجموعه‌ طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته است، افزود: با توجه به نقش شهرستان گرمسار به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای ارتباطی کشور و عبور چندین راه مواصلاتی مهم از این شهرستان، اتمام این آزادراه می‌تواند جایگاه خاصی به این منطقه ببخشد.

علایی مقدم اظهار کرد: عبور آزادراه حرم تا حرم از منطقه شمال گرمسار که مرغوب‌ترین زمین‌های مسکونی و کشاورزی در آن واقع است یک آسیب بسیار جدی و بزرگ برای مردم گرمسار است، لذا باید طوری برنامه‌ریزی شود تا این آزادراه از سمت جنوب گرمسار عبور کند. وی در ادامه افزود: آزادراه "حرم تا حرم" باید بصورت شش خطه و با سه باند احداث شود که در این راستا ابتدا یک باند احداث و باند دوم این مسیر نیز با برآورد تامین 400 میلیارد تومان تعریض و تکمیل می‌شود.

گفتنی است، آزادراه "حرم تا حرم" در طرح فعلی از شمال گرمسار عبور می‌کند که از بین رفتن بخشی از اراضی کشاورزی ومسکونی این منطقه را به دنبال دارد و تلاش مسوولان شهرستان در این است که مسیر آزادراه را از شمال شهر به بخش جنوبی آن تغییر دهند.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۰۷
ایسنا |
اشتراک در