مطالبه گواهی کیفیت از ساختمانها

رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران معتقد است: مردم برای اطمینان خاطر از استاندارد بودن ساخت وسازهای مسکونی، هنگام خرید گواهی کیفیت را از سازندگان این گونه واحد ها مطالبه کنند.

جواد سهامیان‌مقدم در مراسم امضای تفاهم‌نامه پیاده‌سازی نظام جامع بیمه‌های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: قانون برنامه پنجم برای نظام مهندسی ساختمان و شرکت‌های بیمه تکلیفی را مشخص کرده است، اما وظیفه‌ای که در این بخش وجود دارد، فراتر از دایره قانونی آن است.

وی ضمن تاکید بر لزوم بهره‌گیری از مصالح ساختمانی استاندارد در کشور گفت: مواد و مصالح استاندارد ضامن دوام و کیفیت بنا محسوب می‌شود و از سوی دیگر باید مقررات ملی ساختمان به شکل دقیق به مورد اجرا گذاشته شود.

مرکز تحقیقات راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود بالغ بر 75 درصد مصالح ساختمانی کشور از استاندارد لازم برخوردار است، در عین حال 100 درصد سیمان و تیرآهن تولیدی در داخل کشور نشان استاندارد دارد.

وی یادآور شد: مهندس ناظر باید مسوولیت خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد و از سوی دیگر کارفرما و پیمانکار نیز مسوولیت خود را در برابر افراد فعال تحت پوشش باید بیمه کنند.

به گفته سهامیان‌مقدم، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سندیکای بیمه‌گران ایران تلاش لازم برای گسترش و توسعه فرهنگ بیمه‌های تخصصی مهندسی و نیز بیمه‌های تکمیلی صنعت ساختمان و شهرسازی را برنامه‌ریزی و به مورد اجرا خواهد گذاشت.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۵۵
ایرنا |
اشتراک در