بهترین فرودگاههای جهان معرفی شدند

موسسه مشاوره بریتانیایی "اسکای ترکس" که صاحب بزرگترین سایت رتبه‌ دهی ایرلاین‌ها و فرودگاههای جهان است، بهترین فرودگاههای جهان را در سال 2012 میلادی براساس نظر‌سنجی از مشتریانی از سراسر جهان اعلام کرد.
جایزه برترین فرودگاههای جهان حاصل نظر‌سنجی از 12 میلیون نفر از بیش از 100 کشور جهان است. این نظرسنجی بیش از 388 فرودگاه را در سراسر جهان شامل می‌شود. همچنین در نظرسنجی انجام شده برای رتبه‌ دهی بهترین فرودگاههای جهان 39 شاخص مختلف اعم از عملکرد بخشهای مختلف یک فرودگاه شامل چک‌ این، پروازهای ورودی و خروجی، ترانسفر، فروشگاهها، امنیت و بخش مهاجرت می‌شود.
براین اساس فرودگاه بین‌المللی اینچئون کره‌جنوبی در سال 2012 میلادی به عنوان بهترین فرودگاه جهان معرفی شد. این فرودگاه در سال 2011 رتبه سوم را در میان بهترین فرودگاههای جهان به خود اختصاص داده بود. همچنین بعد از فرودگاه اینچئون، فرودگاههای چانگی سنگاپور و بین‌المللی هنگ‌ کنگ در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. فرودگاههای هنگ‌ کنگ و سنگاپور در سال 2011 در رده‌های اول و دوم بهترین فرودگاههای جهان قرار گرفته بودند.
رده‌های چهارم تا دهم بهترین فرودگاههای جهان نیز به ترتیب به فرودگاه اسکیلفول آمستر‌دام در هلند، بین‌المللی بیجینگ کپیتال در چین، مونیخ در آلمان، زوریخ در سوئیس، بین‌‌المللی کوآلالامپور در مالزی، بین‌المللی ونکوور در کانادا و بین‌المللی مرکز ژاپن اختصاص یافت.
در بین فرودگاههای منطقه خاورمیانه فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات با کسب رتبه 18 جهانی به عنوان بهترین فرودگاه منطقه خاورمیانه شناخته شد.
همچنین فرودگاه‌‌های هیترو لندن، کپنهاگ دانمارک، بین‌المللی آوکلند نیوزلند، بین‌المللی توکیو هاندا ژاپن، مین‌ فرانکفورت آلمان، بین‌المللی شانگهای هونگ‌ کیائو چین، بین‌المللی ناریتا ژاپن، بین‌المللی ابوظبی امارات، بین‌المللی کانسای ژاپن و سیدنی استرالیا نیز رده‌های یازدهم تا بیستم برترین فرودگاههای جهان را در سال 2012 به خود اختصاص دادند.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۱:۴۱
ایسنا |
اشتراک در