ساخت دستگاه تمام مکانیزه بار گیری تخلیه خشت خام

ین دستگاه با هدف افزایش راندمان تولید، کاهش ضایعات، کاهش تاثیر نیروی انسانی و صرفه جویی در زمان ساخته شده است و دارای 2 قسمت مختلف است.
دستگاه تمام مکانیزه بارگیری و تخلیه خشت خام در ارومیه طراحی و ساخته شد. سید رسول خضری کارگر ارومیه ای که به مدت 20 سال در کوره های آجر پزی مشغول بکار بوده است این دستگاه را بر اساس یک طرح فنی در مدت 4 سال ساخته است.
این دستگاه با هدف افزایش راندمان تولید، کاهش ضایعات، کاهش تاثیر نیروی انسانی و صرفه جویی در زمان ساخته شده است و دارای 2 قسمت مختلف است .
دستگاه اصلی به خط تولید متصل می شود و بصورت مکانیزه آجرها را پس از اینکه از خط تولید خارج می شوند بوسیله تسمه به داخل دستگاه هدایت و سپس آجرها در تعداد 50 عددی و در یک طبقه در هر مرحله رتبه بندی و سپس در قالب یک بسته 2 هزار عددی به قسمت دوم دستگاه که به یک تراکتور متصل شده است متصل و سپس راهی میدان اصلی برای عملیات خشک شدن می شود.
هزینه ساخت دستگاه تمام مکانیزه بارگیری و تخلیه خشت خام که به شماره 67787 به ثبت رسیده است 300 میلیون ریال است که در صورت تولید انبوه هزینه های تولید تا 40 درصد کاهش پیدا می کند.
این مخترع هم اکنون در کارگاه تولیدی دستگاه خود را راه اندازی کرده است و با ظرفیت سالانه 8 دستگاه تولید و به فروش می رساند. با نصب این دستگاه در کوره های و کارگاههای آجر پزی از 20 درصد ضایعات آجر در سال جلوگیری می شود.
هم اکنون سالانه 50 میلیون تن آجر در کشور تولید می شود که 20 درصد آن معادل 10 میلیون آجر به علت روشهای سنتی تخلیه و بارگیری به ضایعات تبدیل می شود.
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۰۹
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در