تاییدیه فنی هنگام تحویل پروژه ها الزامی است

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی گفت: تاییدیه کنترل کیفی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هنگام تحویل موقت پروژه‌ها الزامی است.

کامران رحیم‌اف در حاشیه سفر خود به گیلان به فعالیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت تنها مجموعه حاکمیتی و دولتی است که بر امر کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی در سطح کشور می‌پردازد. وی با تاکید براینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وظیفه خطیر کنترل و کیفیت پروژه‌های عمرانی را به عهده دارد، افزود: تمام عملیات اجرایی آسفالت راه‌ها، زیرسازی و روسازی در راه‌ها، انجام عملیات بتنی مانند پل‌ها و تونل‌ها و همچنین انجام عملیات قیرپاشی، تونل‌سازی و ... نمونه‌گیری و آزمایش شده و صحت کیفیت آنها کنترل می‌شود. رحیم‌اف، تمام مشاوران و پیمانکاران را ملزم به رعایت کنترل کیفی طبق آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دانست و تصریح کرد: تاییدیه کنترل کیفی این آزمایشگاه هنگام تحویل موقت پروژه‌ها الزامی است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ستاد این شرکت در تهران قرار داد، خاطرنشان کرد: شرکت مذکور زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است و در 31 استان کشور اداره کل دارد. وی به فعالیت بالغ بر 200 شعبه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌هزار واحد محلی در محل اجرای پروژه‌ها استقرار دارند.

رحیم‌اف نمونه‌گیری از مراحل مختلف پروژه‌ها را از وظایف شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برشمرد و اذعان کرد: نمونه‌گیری و کنترل کیفیت به صورت تصادفی و برنامه‌ریزی شده طبق استانداردها و آیین‌نامه‌های مصوب انجام می‌شود. این مسئول، با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ضابط رعایت استانداردهاست، بیان داشت: ارتقای استانداردها از وظایف این شرکت است و باید آنها را در پروژه‌ها اعمال کند.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۱۶
خبرگزاری فارس |
اشتراک در