اجرای طرحهای بزرگ راه و مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 147 طرح بزرگ راهسازی و مسکن در طرح مهر ماندگار در کشور به بهره برداری می رسد.

نیکزاد افزود: 59 مورد از این طرح ها در حوزه راهسازی است. وی در خصوص تعداد بیمارستان های در حال اجرا در کشور نیز گفت : 148 بیمارستان با 20 هزار تخت ساخته می شود. نیکزاد ، میزان اعتبار این تعداد بیمارستان را 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.

بهره برداری از 147 طرح راه و شهرسازی تا پایان سال 92

وزیر راه و شهرسازی دیشب در نشست شورای مسکن و حمل و نقل استان یزد از اجرای ، 800 طرح اساسی تحت عنوان مهر ماندگار در کشور خبر داد و گفت : از این تعداد 147 طرح در حوزه راه و شهرسازی است که تا پایان سال 92 به بهره برداری می رسد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از یک میلیون و 610 هزار واحد مسکونی روستایی مصوب دولت نهم و دهم یک میلیون و 110 هزار واحد به بهره برداری رسیده و 300 هزار واحد نیز از پیشرفت 70 درصد برخوردار است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. نیکزاد گفت: در مجموع 37 درصد مسکن روستایی کشور در2 دولت نهم و دهم ساخته شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به فعالیت های دولت نهم و دهم درخصوص واحد های مسکونی شهری اشاره کرد و گفت: در مجموع 22 درصد از مسکن شهری ایران در زمان دولت های نهم و دهم ساخته شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت نهم و دهم ساخت 2 میلیون و500 هزار واحد مسکونی شهری مصوب شد که 400 هزار واحد آن تکمیل شده و یک میلیون و 200 هزار واحد دیگر نیز در مراحل پایانی کار است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که دولت از اجرای طرحهای جدید کارشناسی نشده اجتناب می کند گفت: دولت مصمم است همه طرح های نیمه تمام خود را تا پایان دولت دهم به اتمام برساند.
ساخت 4 هزار و 500 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان تا پایان سال، ساخت 10 مدرسه از اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن و اعتبارات استانی، اختصاص هزار میلیارد ریال برای ساخت راه آهن بافق اقلید در استان فارس و تخصیص اعتبار برای تکمیل کنار گذر حلقوی بزرگراه اردکان میبد تا پایان مراد ماه امسال از جمله مصوبات جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان یزد با حضور وزیر راه و شهر سازی بود.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۲۸
شاسا |
اشتراک در