رابطه مصالح ساختمانی با قیمت مسکن

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که ‌میزان افزایش قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم بوده است، به افزایش قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی در قیمت مسکن با توجه به سهم آن‌ها در ساخت خواهد بود اما در مجموع سهم این عوامل در افزایش قیمت مسکن 15 الی 20 درصد است.

ایرج رهبر، با تاکید بر این‌که در سال جاری باید برای تولید و عرضه بیشتر مسکن برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: اگر عرضه و تولید مسکن را تحریک و فاصله موجود بین عرضه و تقاضا را کاهش دهیم، آنگاه می‌توانیم از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم. رهبر در ادامه با بیان این‌که در شرایطی که تورم وجود دارد نمی‌توان انتظار داشت که قیمت مسکن ثابت بماند، تصریح کرد:‌ میزان افزایش قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم بوده است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه با اشاره به این‌که قیمت هر کالایی با توجه به میزان افزایش قیمت مواد اولیه‌اش بالا می‌رود، گفت:‌ قیمت سیمان حدود 20 درصد افزایش یافته بنابراین قیمت فرآورده‌های تولید شده از سیمان نیز به همین اندازه افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با بیان این‌که قیمت هر کیلو فولاد از 950 تومان در سال گذشته به حدود 1350 تومان رسیده است، اضافه کرد: ‌نرخ دستمزد نیز از ابتدای سال جاری افزایش یافته است و تاثیر این عوامل در قیمت مسکن با توجه به سهم آن‌ها در ساخت خواهد بود. رهبر در پایان سهم این عوامل در افزایش قیمت مسکن را در مجموع 15 الی 20 درصد اعلام کرد.

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ ۱۰:۳۱
شاسا |
اشتراک در