توسعه ساخت برج‌های سبز در هنگ‌کنگ

تعداد ساخت انواع برج‌های سبز که با مجهزترین سیستم‌های بادی و خورشیدی طراحی شده‌اند، طی چند ماه اخیر در هنگ‌کنگ افزایش پیدا کرده و در حال حاضر طراحی ماکت این برج‌ها همچنان ادامه دارد.
کثر این برج‌ها بالای 12 طبقه ارتفاع دارند و پایه‌های اصلی آن‌ها با استفاده از سیستم‌های بادی و توربین‌های عمودی و افقی مدور ساخته شده‌اند.

از این رو هر یک از برج‌های سبز هنگ‌کنگ در هر شرایط آب و هوایی قادر به جذب و ذخیره بیشترین حجم انرژی‌های پاک اطراف خود هستند. تعداد زیادی از شرکت‌های ساختمانی چین به عنوان مجری این برج‌های سبز هنگ‌کنگ فعالیت دارند و بخش عمده سهام پروژه‌های کلان سبز این منطقه را به خود اختصاص داده‌اند.

نکته قابل توجه اینجاست که سرمایه‌گذاران و متقاضیان حوزه املاک هنگ‌کنگ از ساخت این برج‌های سبز استقبال چشمگیری کرده‌اند و در نظر دارند بودجه قابل‌قبولی را در این پروژه‌های کلان ساختمانی هزینه کنند.

این امر در رشد گردش مالی حوزه ساخت و ساز هنگ‌کنگ نقش بسزایی را ایفا می‌کند و با گذر زمان در جذب سایر سرمایه‌گذاران کشورهای آسیایی نیز مؤثر واقع می‌شود. پیش‌بینی می‌شود برج‌های سبز هنگ‌کنگ سپس از مرحله تکمیل به املاک گرانقیمت این منطقه بپیوندند.

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۱۰:۳۵
پایگاه اطلاع‌رسانی انبوه‌سازان ایران |
اشتراک در