قطعه چهارم آزاد راه تهران- شمال به بهره برداری می رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : قطعه چهارم آزادراه تهران- شمال ( چالوس - مرزان اباد) به طول 20 کیلومتر، تابستان امسال به بهره برداری می رسد.
احمد صادقی با بیان اینکه این قطعه بیش از 95 درصد پیشرفت کار دارد، افزود: این قطعه با مشخصات آزادراهی ساخته شده و مجهز به سیستم های روشنایی و کنترل ترافیک و ایمنی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کندی ساخت آزادراه تهران- شمال تملک اراضی بوده است گفت: هم اکنون 97 درصد ارزیابی و تملک اراضی مسیر به پایان رسیده است.

صادقی با بیان اینکه قطعه یک این طرح حد فاصل بزرگراه همت تا دوآب به طول 32 کیلومتر بیش از 37 درصد پیشرفت کار دارد ، افزود: این قطعه 16 کیلومتر تونل به صورت دوقلو دارد که تا کنون 70 درصد آن حفاری شده است.

وی گفت: در اجرای این طرح بیش از 29 کیلومتر تونل حفاری شده که تونل منطقه تالون به صورت سه تونل رفت و برگشت و تونل دسترسی هر کدام به طول پنج کیلومتر به پایان رسیده است و بزودی کار خط گذاری آنها آغاز می شود.

صادقی افزود: در این قطعه شش پل احداث می شود که پل اتصال کن به سنگان طولانی ترین آن خواهد بود.

وی همچنین به قطعه دو و سه این طرح اشاره کرد و گفت: طول این قطعه ها 74 کیلومتر است و برای اجرای آن 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

صادقی با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای واگذاری آن به کنسرسیوم های داخلی هستیم افزود: تلاش می کنیم به زودی این طرح را اجرایی کنیم.

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۱۳
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در