برپایی نمایشگاه معماری بوشهر

دبیر کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر از برپایی 3 نمایشگاه ویژه بوشهر در کارگاه فهم معماری ایران خبر داد.

وحید قاسمی اظهار داشت: نمایشگاه سنگ‌های مرجانی، نمایشگاه تجارت در بوشهر، نمایشگاه عکس، نمایشگاه اسناد خلیج فارس، پایگاه عکاسی و نمایشگاهی با عنوان پای حرف‌های شما در طول زمان برگزاری کارگاه فهم معماری ایران در بوشهر برپا می‌شود. قاسمی سپس به تشریح برنامه‌های فرهنگی کارگاه پرداخت و گفت: سه نمایشگاه داریم، در یکی از آن‌ها تاکیدمان بر علاقمندی بوشهری‌ها نسبت به شهرشان بود، فراخوانی دادیم و از همه تقاضا کردیم عکسی را که برای آن‌ها تداعی کننده خاطره‌ای از بوشهر است، برای کارگاه بفرستند، مجموعه این عکس‌ها در یک فرایند تازه نمایشگاهی در میدان کوتی نمایش داده می‌شود. وی گفت: یک کار پژوهشی نمایشگاهی انجام دادیم با عنوان قرائت بوشهر از منظر تجارت و بازرگانی که در کلیسای گرگوری برگزار می‌شود، نمایشگاه عکس سنگ‌های مرجانی با عکس‌هایی از اسماعیل جاشویی برپا شده و دوستانی مشغول مستندسازی پیرامون این کارگاه هستند.

دبیر کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر با بیان اینکه شبکه‌های مختلف رادیو تلویزیونی این رویداد را پوشش می‌دهند، گفت: یک نشست تخصصی با حضور مدیران شهری استان به همت سازمان نظام مهندسی و معاونت شهرسازی شهرداری بوشهر با موضوع جستاری در نقش طراحی شهری در سیما و منظر شهرهای استان بوشهر برگزار می‌شود که اعضای آن شامل دکتر سید عبدالهادی دانشپور، مهندس کوروش رضایی و مهندس حمیدرضا سپهری هستند.

قاسمی در رابطه با برنامه‌های آتی دبیرخانه رویدادهای معماری گفت: این کارگاه آن قدر باید ادامه پیدا کند که ما کاملا بتوانیم سرزمین خودمان را بشناسیم، ما به بوشهر به عنوان یک پهنه فرهنگی نگاه می‌کنیم، جوانانی که امروز به بوشهر مراجعه می‌کنند، سوال‌هایشان درباره موضوع معماری، دقیق‌تر می‌شود. قاسمی با تاکید بر اشتیاق جوانان شرکت کننده گفت: از روزی که اسامی پذیرفته‌شدگان برای شرکت در کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر را اعلام کردیم، هر روز چندین نفر تلفن می‌زنند و می‌‎پرسند که چگونه می‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند.

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۱۱
اشتراک در