ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای متقاضیان واقعی در پایتخت

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور گفت: طرح احداث 200 هزار واحد مسکونی در چهار نقطه از تهران برای افرادی که توانایی مالی لازم را دارند ،گامی در جهت پاسخ به متقاضیان واقعی محسوب می شود .

' ایرج رهبر '  اظهار داشت : دولت در چارچوب طرح مهر صاحبان دهک های درآمدی پائین را تحت پوشش قرار داد و ظرف سه سال گذشته رشد ساخت وساز در این بخش را شاهد بودیم .

وی افزود: اکنون برنامه ساخت 200 هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف اجرایی در چهار نقطه پردیس ، تهرانسر ، چیتگر و حکیمیه قرار دارد و نقش موثری در جذب تقاضای بازار مسکن خواهد داشت.

رهبر یاداور شد :انبوه سازان سال گذشته به وزارت راه وشهرسازی پیشنهاد دادند تا با استفاده از اراضی دولتی طرح مسکن ویژه اقشار بالاتر از مخاطبین طرح مهر را به مورد اجرا گذارد و اکنون این برنامه پاسخی به تقاضای موجود در بازار است .

وی خاطرنشان ساخت: متقاضیان طرح مذکور در واقع تمایل به خروج از تهران برای اسکان ندارند و با برخورداری از توانایی مالی قادر خواهند بود که علاوه بر اعیان (بنا ) ،عرصه (زمین ) را نیز دراختیار بگیرند و دولت هم با تسهیلات بانکی یارانه ای از این برنامه پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد .

رهبر خاطرنشان ساخت : طرح مذکور نقش بسزایی در کنترل قیمت در بازار مسکن به ویژه در پایتخت خواهد داشت و در عین حال موجب رشد ساخت وساز کیفی در تهران خواهد شد.

وی اضافه کرد: دولت با شیوه های مختلف عرضه مسکن برای متقاضیان مانع از رشد قیمت ها خواهد شد و در جهت تعادل عرضه وتقاضا گام برمی دارد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور تصریح کرد: ساخت وساز میلیونی در چارچوب طرح مهر نشان داد که انبوه سازان کشور توانایی و قابلیت لازم را دارند تا نیازهای کشور را پاسخ گویند .

وزارت راه وشهرسازی براساس طرح مهر افزون بر یک میلیون و 830 هزار واحد مسکونی را در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت برنامه ریزی کرده و 372 هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای جدید به مورد اجرا گذاشته شده و 280 هزار واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به اجرا درآمده است .

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۰۹
ایرنا |
اشتراک در