ایجاد دریاچه مصنوعی در ساحل ارومیه

شهردار ارومیه از احداث دریاچه مصنوعی در دهکده ساحلی چی چست در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد.

علیرضا عصمت پرست صبح شنبه در جشنواره پرواز بادبادکها با اشاره به اینکه بزودی جهت ارتقای توان رفاهی مجموعه تفریحی و توریستی چی چست در این مجتمع دریاچه مصنوعی ایجاد می شود، افزود: به دلیل پس روی آب دریاچه ارومیه این دهکده ساحلی نزدیک به دو کیلومتر از دریاچه فاصله گرفته که جهت بهره مندی شهروندان از آب شور دریاچه با غلظت کم و ایجاد مکانی برای قایقرانی، احداث دریاچه مصنوعی در این دهکده برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای عملیات احداث این دریاچه مصنوعی 20 هکتار زمین حاشیه دریاچه با مجوز سازمان محیط زیست در اختیار شهرداری قرار گرفته است، اظهار داشت: در راستای تسریع در اجرای عملیات احداث این طرح ضمن بهره گیری از تمام توان موجود در شهرداری آماده همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای این طرح تفریحی و گردشگری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح محدودیت ترافیکی و پلاک زوج و فرد، ادامه داد: این طرح از ابتدای اردیبهشت امسال به مدت دو ماه به صورت آزمایشی در خیابان امام(ره) که پرترددترین قسمت شهر است اجرا می‌شود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه تمام ساکنان، بازاریان و پزشکانی که در محدوده اصلی طرح دارای منزل یا محل کسب هستند باید شناسایی و کارت تردد برای آنها صادر شود، اظهار داشت: این کارت باید طوری در ماشین‌ها نصب شود که برای پلیس قابل رؤیت شود.

عصمت پرست در خصوص کاهش بار ترافیکی کوچه خان بابا خان گفت: کوچه خان بابا خان به دلیل تجمع ساختمان پزشکان با بار سنگین ترافیکی مواجه بوده و برای کاستن از بار ترافیکی این محله باید در چهار نقطه از شهر توقفگاه تاکسی بی سیم مختص انتقال بیماران به درمانگاهها ایجاد شود.

وی در خصوص طرح محدودیت ترافیکی تردد خوردو های شخصی با پلاک زوج و فرد افزود: محدوده اجرای این طرح از میدان انقلاب تا میدان ولایت فقیه و خیابانهای منتهی به امام شامل خیابانهای خیام شمالی، خیام جنوبی، سرداران، عطایی و بعثت بوده که از ساعت هفت صبح تا 20 شب اجرا و با ترتیب رعایت خودروهایی با پلاک زوج در روزهای زوج و خودروهایی با پلاک فرد در روزهای فرد عملیاتی می شود.

وی یادآور شد: برای اجرای بهتر این طرح چراغهای راهنمایی و رانندگی نصب شده در چهار راهها به سیستم هوشمند مجهز و این دوربینها مخصوص پلاک خوانی پلاکهای زوج و فرد در میادین ورودی محدوده طرح ترافیک است.

جشنواره پرواز بادبادکها در دهکده ساحلی چی چست با حضور شش هزار نفر از شهروندان ارومیه برگزار و در این مراسم 420 بادبادک به پرواز در آمد و در پایان به شش نفر از نفرات برتر جوایزی اهدا و به 40 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی از طرف شهرداری اورمیه اهدا شد.

۲۷ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۱۱
خبرگزاری مهر |
اشتراک در