احداث آزادراه جدید تهران- کرج

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که ظرفیت آزادراه تهران کرج اشباع شده است، گفت: آزادراهی در کنار آزاد راه فعلی ایجاد می‌شود که در صورت وجود سرمایه گذار طی مدت یک‌سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 احمد صادقی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان این‌که توسعه شبکه آزادراهی در کشور و دیگری ارتقا بزرگراه‌ها و تبدیل آن‌ها به آزادراه است،اظهار کرد: این دو طرح با مشارکت مردم و بخش خصوصی ساخته می‌شود به طوری که 50 درصد آورده دولت و50 درصد‌ آورده بخش خصوصی است البته پروژه‌هایی وجود دارد که آورده بخش خصوصی در آن‌ها بیشتر است.

وی در ادامه درباره آزادراه‌تهران-کرج گفت:ظرفیت آزادراه تهران کرج اشباع شده است و به دنبال ایجاد ظرفیت جدیدی در کنار آزادراه موجود هستیم. وی در ادامه با اشاره به این‌که آزادراه کناری پس از رسیدن به کرج دو شاخه می‌شود، گفت: ‌یک شاخه وارد کرج شده و شاخه دیگر به هشتگرد می‌رسد.

صادقی در ادامه با بیان این‌که در حال مذاکره هستیم تا آزادسازی زمین را به استان البرز واگذار کنیم، ‌گفت: در این راستا برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان می‌دهیم. معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سرمایه لازم برای احداث این آزادراه را حدود صد میلیارد تومان تخمین زد و گفت:‌اولویت ما اجرای پروژه به روش BOT است. به گفته او، در صورت وجود سرمایه‌گذار پروژه طی مدت یک سال به پایان می‌رسد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۱ ۱۳:۵۹
ایسنا |
اشتراک در