اختراع بتن دو لایه کامپوزیتی الیافی مسلح و غیرمسلح در سمنان

مسئول دفتر مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ثبت اختراع «بتن دو لایه کامپوزیتی الیافی مسلح و غیرمسلح» در این پارک خبر داد.

داود معروفی ضمن اشاره به ثبت اختراع «بتن دو لایه کامپوزیتی الیافی مسلح و غیرمسلح» در این پارک، گفت: این اختراع توسط دکتر محمدکاظم شربتدار، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان انجام شده است.

وی افزود: این اختراع به منظور مقاوم سازی بتن در برابر سایش، خستگی و مقاومت کششی و ... طراحی شده است.

معروفی ادامه داد: این اختراع با توجه به یکپارچگی و پیوستگی مناسبی که دارد امکان استفاده به عنوان یک ماده شکل پذیر جهت تولید سطوح مقاوم را فراهم ساخته است.

مسئول دفتر مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، با اشاره به اینکه "شربتدار" تاکنون چندین اختراع با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به ثبت رسانده است، اظهار امیدواری کرد: در سایه خداوند متعال و با تکیه بر علم و دانش و پشتکار، شاهد موفقیت های بیشتراین مخترع در آینده باشیم.

معروفی با اشاره به اینکه ثبت اختراع یکی از مؤلفه ها و شاخص های برتری در ارزیابی و رتبه بندی پژوهشی و فناوری مؤسسات دانشگاهی است تصریح کرد: پارک علم و فناوری سمنان در جهت ارتقای این شاخص، علاوه بر حمایت از طرح های اختراعی واحدهای فناور، از اختراعاتی که با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان توسط اعضای هیأت علمی این دانشگاه ثبت می شود نیز حمایت می کند.

۲۶ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۴۹
خبرگزاری مهر |
اشتراک در