اتصال آسیای میانه به آب‌های آزاد با تکمیل بزرگراه باغچه گناباد

مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به بهره‌بردای از 575 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و روستایی در خراسان رضوی با هزینه 260 میلیارد تومان گفت: با تکمیل بزرگراه باغچه-گناباد، آسیای میانه به آبها‌ی آزاد متصل می‌شود.
سید احمد صادقی ضمن اشاره به بهره‌برداری از 575 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها در توسعه شبکه راه‌های استان خراسان رضوی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت و سفر زائران بارگاه مبارک امام هشتم را تسهیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای احداث این 575 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه فرعی و راه روستایی مبلغ 260 میلیارد تومان هزینه شده است.

* اتصال بزرگراهی 5 استان به مشهد مقدس با احداث بزرگراه مشهد-بیرجند

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بهره‌برداری از 208 کیلومتر بزرگراه مشهد ـ تربت حیدریه ـ بیرجند، در قالب ‌ 575 کیلومتر پروژه افتتاح شده در خراسان رضوی است.

صادقی با اشاره به تأثیر بسزای ساخت بزرگراه مشهد ـ تربت حیدریه ـ بیرجند در کاهش تصادفات رانندگی، ادامه داد: پنج استان سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، اصفهان و خراسان جنوبی از این محور برای رسیدن به مشهد مقدس استفاده می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: احداث و تکمیل این 208 کیلومتر بزرگراه موجب شد که تردد در محورهای منتهی به مشهد ایمن شده و از تصادفات جاده‌ای به میزان قابل ملاحظه‌ای کاسته شود.

* بزرگراه باغچه - تربت حیدریه - گناباد نقطه اتصال آسیای میانه به آبهای آزاد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: همچنین قسمت‌هایی از پنج قطعه بزرگراه باغچه - تربت حیدریه - گناباد به طول 125 کیلومتر از جمله پروژه‌های بهره‌برداری شده است که استان خراسان رضوی را به جنوب کشور متصل می‌کند و کریدور اصلی اتصال کشورهای آسیای میانه از طریق گمرک باجگیران، لطف‌آباد و سرخس به آبهای آزاد از راه بنادر جنوبی کشور خصوصاً بندرعباس و چابهار است.

* بهره‌برداری از قطعه 3 راه اصلی مشهد-سرخس

صادقی افتتاح قطعه 3 راه اصلی مشهد-سرخس به طول 32 کیلومتر را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری عنوان کرد و اظهار داشت: این محور به دلیل حجم قابل توجه ترانزیت با کشور ترکمنستان، وجود منطقه ویژه سرخس و همچنین پالایشگاه خانگیران از اهمیت خاصی برخوردار است.

* تکمیل قطعه 3 راه اصلی قوچان-باجگیران و حذف سه گردنه صعب العبور در این محور

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعه 3 راه اصلی قوچان-باجگیران به طول 21 کیلومتر با مشخصات راه اصلی یکی از سه قطعه محور ترانزیتی قوچان-باجگیران است که با افتتاح آن و تونلی به طول 1080 متر، از این پس سه گردنه صعب العبور و خطرناک حذف شده و تردد کامیون های ترانزیتی ایران و ترکمنستان به راحتی انجام می شود.

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ ۱۳:۳۷
خبرگزاری فارس |
اشتراک در