صدور پروانه ساختمان‌ها بدون رعایت مناسب‌سازی امکان‌پذیر نیست

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان گفت: صدور پروانه ساختمان‌ها مبتنی بر رعایت مناسب‌سازی است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع صدور پروانه ساختمان‌ها امکان‌پذیر نیست.

محمود محمود‌زاده با اشاره به اینکه رعایت مناسب‌سازی برای دفاع از حقوق معلولان پشتوانه قانونی دارد، اظهار داشت: بخشی از موارد مناسب‌سازی مرتبط با ساخت و ساز‌های شهری بوده که رعایت این ضوابط در طرح جامع تفضیلی شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی موارد مناسب‌سازی به طرح جامع تفضیلی شهر اختصاص ندارد، اضافه کرد: رعایت ضوابط فنی در ساخت و ساز‌های شهری به منظور توجه به مناسب‌سازی امری ضروری تلقی می‌شود.

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان با اشاره به اینکه معلولان همانند افراد عادی باید از ساختمان‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: صدور پروانه ساختمان‌ها مبتنی بر رعایت مناسب‌سازی است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع صدور پروانه ساختمان‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نیز در زمان صدور پروانه ساختمان‌ها به این موارد توجه دارد و نسبت به کنترل آن اقدام می‌کنند، ادامه داد: در گذشته مناسب‌سازی ساختمان‌های شهری وجود داشته اما در حال حاضر و برای تأکید بیشتر این موضوع در ضوابط شهر‌سازی نیز لحاظ شده است.

محمود‌زاده تأکید کرد: مناسب‌سازی ساختمان‌ها با توجه به خصوصی یا عمومی بودن آنها متفاوت است و ساختمان‌های عمومی اعم از بانک‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر ساختمان‌های عمومی موجود در سطح شهر برای مناسب‌سازی در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نیز در موقع صدور پروانه ساختمان برای ساختمان‌های عمومی، به صورت ویژه توجه می‌کنند، افزود: در صورتی که این موارد رعایت نشود پروانه‌ای صادر نمی‌شود و نقشه‌های این ساختمان‌ها باید اصلاح شود.

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۵۶
اشتراک در