آغاز نخستین پروژه از طرح ویژه مسکن در اطراف اکباتان

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز اولین پروژه طرح ویژه مسکن در اطراف اکباتان در شهر تهران خبر داد و گفت: سعی داریم چنین پروژه‌هایی را در سایر استان‌های کشور نیز اجرا کنیم.
علیرضا تابش از ساخت مسکن برای اقشار متوسط جامعه در داخل شهرها خبر داد و گفت: میزان آورده‌ی این واحدهای مسکونی بیشتر از مسکن مهر است.

وی در ادامه گفت: اولین پروژه از این طرح در زمینی با وسعت 15 هکتار در اطراف اکباتان احداث می‌شود. همچنین پروژه دیگری در گرم‌دره در دست احداث است و برنامه ریزی کرده‌ایم که در تمام استان‌ها پروژه‌های این چنینی داشته باشیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش مسکن روستایی، اظهار کرد: از سال 84 به بعد با توجه به تکلیفی که مجلس برعهده ما گذاشت توانسته‌ایم سالانه ساخت 200 هزار واحد مسکونی را در روستاها مدیریت کنیم.

تابش با بیان این‌که عملیات ساخت یک میلیون و 137 هزار واحد به پایان رسیده و به مردم تحویل داده شده است، تصریح کرد: 9 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت این واحدهای مسکونی پرداخت شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که برنامه ما این است که ساخت واحدهای مسکونی روستایی تا سال آینده به یک میلیون و 800 هزار واحد برسد، گفت: همچنین 414 هزار واحد خسارت‌دیده ناشی از سیل و زلزله در سال گذشته با 58 میلیارد تومان کمک بلاعوض بازسازی شده‌اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در مراسم سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر افتتاح حساب صد و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، افزود: کیفیت مسکن روستایی از نظر سازه نه تنها از مسکن شهری پایین‌تر نیست و بلکه در برخی موارد از کیفیت مطلوب‌تری برخوردار است.

تابش به مسوولیت بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر اشاره و اظهار کرد: سهمیه ساخت 280 هزار واحد مسکونی در این شهرها در قالب مسکن مهر به ما واگذار شده بود که تاکنون بیش از صد هزار واحد آماده و به مردم تحویل داده شده است و سعی می‌کنیم در سال جاری 120 هزار واحد دیگر را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز صد هزار واحد سهمیه جدید برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اختصاص داده شده است، گفت: برای احداث صد هزار واحد جدید به دو هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی نیاز است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به همکاری خوب بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشاره و اضافه کرد: در مجموع بانک‌ها یک میلیون و 400 هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده‌اند که کار دشوار و گسترده‌ای است.

تابش به همکاری خیرین مسکن‌ساز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: از این طریق سالانه هفت الی هشت هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در بخش عمران روستایی اشاره و اضافه کرد:‌ در این راستا برای 27 هزار روستا از 37 هزار روستای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده و در 11 هزار و 800 روستا طرح هادی اجرا شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که سالانه برای دو الی سه هزار روستا در سطح کشور طرح هادی اجرا می‌کنیم، گفت:‌ امیدواریم تا پایان برنامه پنجم صد در صد روستاها صاحب طرح هادی شوند.

تابش با بیان این‌که امیدواریم سهم ما در این بخش اضافه شود، گفت: برای اجرای طرح‌های هادی سالانه به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با توجه به این که 30 درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند جا دارد که کمیسیون تلفیق و عمران مجلس شورای اسلامی ما را در این بخش یاری کنند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته 650 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و نوسازی روستاها در نظر گرفته شد به سنددار شدن روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: سند دار شدن روستاها که با وقفه روبرو شد مجددا با پیگیری وزیر راه و شهرسازی آغاز شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با بیان این‌که برای زمین‌های مسکونی واقع در محدوده شهرها سند صادر می‌کنیم، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری 60 هزار سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شود.

وی با بیان این‌که فعالیت‌ها در بخش روستایی روز به روز از نظر کمی و کیفی در حال رشد است به کارخانه تولید ملات خشک اشاره و اضافه کرد: این کارخانه اکنون در سمنان با تجهیزات و ماشین آلات مدرن آماده بهره‌برداری است.

تابش در پایان از کلنگ‌زنی کارخانه تولید بتن خبر داد و گفت:‌ این کارخانه نیز طی یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۲۶
ایسنا |
اشتراک در